سرلشگر فيروزآبادي در نشست "ساعت فرهنگي استادان" دانشگاه علم و صنعت

امروز از نظر مالي قوي‌تر از سال‌هاي گذشته هستيم/ تحريم‌ها ناموفق و شکننده بوده است

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت:‌ امروز قو‌ي‌تر از همه سال‌هاي انقلاب از نظر مالي، ارزي، علمي، فني، سياسي، انسجام و اقتدار هستيم و دشمنان امروز ضعيف‌تر از روزهاي قبل از انقلاب بوده و رو به زوال مي‌روند و به طور كلي تحريم‌ها تاکنون يك عمليات پراكنده، ناموفق و شكننده‌اي بوده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سرلشگر فيروز‌آبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در نشست "ساعت فرهنگي استادان که ظهر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، در پاسخ به اين سوال كه به مسئله تحريم و عوامل اقتصادي آن در جامعه بپردازيد گفت: حقيقت اين است كه انقلاب‌ اسلامي  صاحبي به نام حضرت مهدي (عج) دارد و پاسخ همه مسائل سياسي و اقتصادي و ... از وي قابل تحصيل است.

عضو شوراي‌عالي امنيت ملي افزود:‌ در سياست خارجي ايالات متحده آمريكا، تحريم يك اهرم است تا بتواند بر ديگر كشورها فشار وارد كرده و به اهداف خود دست يابد و لذا نيم قرن است كه بسياري از كشورهاي جهان مورد تحريم آمريكا قرار گرفته‌اند.

وي با اشاره به اينكه تحريم‌ها در ايران همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفت اظهار داشت:‌ ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ليست اهداف تروريست‌ها و سه سال بعد مورد هجمه تحريم‌ها قرار گرفت.

اين عضو تشخيص مصحلت نظام با بيان اينکه تمام تحريم‌ها مغاير با منشور ملل متحد است، گفت: دخالت آمريكا در كشورهاي ديگر مغاير با مفاد منشور ملل متحد بوده و هر گونه فشار و تهديد و تحريم بر ديگر کشورها از نظر حقوقي بين‌المللي اشكال دارد.

وي با اشاره به اينكه تا سال 1992 تحريم‌ها محدود بود، گفت:‌ در سال 63 تاسيسات صنعتي دفاع مقدس و ساخت جنگ‌افزارها با اولين تحريم‌هاي آمريكا روبرو شد، اما در همان سال ساخت اولين موشك در ايران صورت گرفت و نشان داد ايران در مقابل هر گونه فشار و تهديدي ايستادگي خواهد كرد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينکه حركت اول استكبار اين بود كه ايران را در جنگ نظامي تهديد كند، اظهارداشت: اين تهديدها از همان ابتدا مردم را به دشمني با استکبار ترغيب کرد و تهديدها به جايي رسيد که رئيس جمهور آمريكا در پايان دفاع مقدس حمله نظامي به ايران را در دستور كار داشت كه اوج اين تهديدهاي نظامي در زمان رياست جمهوري بوش بود.

وي تاکيد کرد: آمريکايي‌ها وقتي در تهديدهاي نظامي شکست خوردند، به اعمال ترويستي در داخل ايران پرداختند تا از اين طريق بتوانند به نظام جمهوري اسلامي ضربه وارد کنند.

رئيس کل ستاد مشترک نيروهاي مسلح با بيان اينکه تحريم‌ها اثري دوجانبه دارد، تصريح کرد:‌ جهان غرب، جهان سرمايه و دلار است، همان که نبودش امروز مردم آمريكا را تحت فشار قرار داده، بنابراين مي‌توان گفت که تحريم‌ها معادلات چند مجهولي و دوسويه هستند؛ يعني اگر يك سوي معادله را تغيير دهيم قطعا طرف ديگر معادله نيز تغيير خواهد كرد، لذا اينها از همان ابتدا كه تصميم به تحريم نفت ايران گرفتند با مشكل مواجه شدند.

وي با تاكيد بر اينكه غرب حتي با پژوهش‌هاي بسيار نتوانست مقابل انقلاب اسلامي بايستد، اظهارداشت: امروز رئيس ستاد خزانه‌داري آمريكا اعلام مي‌کند که رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح ايران را تحريم کرده و اين در حالي است كه من نه در آسمان و نه در زمين يك دلار هم ندارم.

رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح با بيان اينكه بخش مهمي از تحريم‌ها به پيشرفت علمي و فناوري در كشور كمك كرده است تاکيد کرد: اين پيشرفت در بخش نيروهاي مسلح نمود بيشتري پيدا كرده، چرا که از سال 63 متوجه ديگر نتوانستيم در بخش نيروهاي مسلح وسيله‌اي از خارج وارد كنيم و در موقع جنگ نيز با واسطه از طريق كره‌جنوبي توانستيم در بخشي از صنعت جنگي كه در اختيار ايران گذاشته شد در جنگ موفق شويم و همين باعث شد كه تحريم‌ها اثر مثبتي بر فناوري كشور گذاشته و هزاران توپ و ادوات جنگي ساخته شود.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه ادامه داد: هرگونه روش تهديد و تحريمي از سوي غرب، جمهوري اسلامي ايران را در مقابل اين اقدامات ورزيده‌تر كرده و اثري بر اداره و پيشرفت انقلاب نخواهد داشت.

فيروزآبادي با بيان اينكه انتظار غرب از تحريم‌ها اين بود كه بر جريانات كشور مسلط شوند تصريح كرد: غرب با اعمال تحريم خواستار اين بود كه مردم پشتيباني خود را از انقلاب بردارند و تابع غرب شوند و در اين صورت براي براندازي نظام جمهوري اسلامي گام بردارد.

سرلشكر فيروز آبادي با اشاره به اينكه در اين چند ماه گذشته عملياتي عليه نظام ارزي و بانكي انجام شد گفت: شاهدم احمدي‌نژاد و تيم اقتصادي و مسئولان ديگر هر هفته در اين زمينه جلسه داشته و اين مسئله را بررسي مي كنند.

وي با بيان اينکه با کنترل ارز قيمت دلار به 2000 باز خواهد گشت و تمام مشكلات حل خواهد شد، گفت: آن چيزي كه امروز اتفاق افتاد يک جريان سوري و ساختگي بود.

وي با تاكيد بر اينكه گردش پولي دلالي ارز هزار ميليارد دلار است تصريح كرد: يعني ملت ايران قادر نبود كه 30 نفر دلال را كنترل كند فكر مي‌كنم در اين مسئله يا ساده انگاري و يا سياسي كاري شده است.

وي با اشاره به اينكه امسال سال انتخابات رياست جمهوري است اظهار داشت: انگيزه كانديداهاي رياست جمهوري براي از بين ‌بردن ديگر رقبا به نفع دشمن شده است و اگر با هم همكاري داشته باشند اين آثار ديده نمي‌شود.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه اظهار داشت: به شما اطمينان مي‌دهم ما امروز قو‌ي‌تر از همه سال‌هاي انقلاب از نظر مالي، ارزي، علمي، فني، سياسي، انسجام و اقتدار هستيم و دشمنان امروز ضعيف‌تر از روزهاي قبل از انقلاب بوده و رو به زوال مي‌روند و به طور كلي تحريم‌ها تاکنون يك عمليات پراكنده، ناموفق و شكننده‌اي بوده است .

وي با اشاره به وجود ذخاير نفتي در ايران و نقش ژئوپلوتيك در جهان ادامه داد: آمريكايي ها متوجه قدرت ايران در جهان شده و نقاط ضعف خود را با تحريم ها پر مي كنند و با برگزاري مانور خليج فارس با حضور 7 كشور كه در منطقه انجام شد چيزي جز شادماني نيروهاي ارتش آمريكا كه براي از بين بردن افسردگي آن ها بود چيزي ديگري جز اقتدار ايران را ثابت نكرد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح  در پايان خاطر نشان كرد: بايد به نيروي نظامي ايران اعتماد داشته باشيم تا از اين بحران ساختگي از سوي آمريكا و اروپا با موفقيت بيرون آييم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۱
اسلام و ايران پيروز است.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۵۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۱
دانشگاه علم وصنعت بود نه شریف که تو متن آوردین
آخرین اخبار