خوزستان/

14 درصد محصولات كشاورزی كشور در استان خوزستان تولید می شود

معاون تولیدات گیاهی وزرارت جهاد كشاورزی در آبادان گفت: 14 درصد محصولات كشاورزی كشور در استان خوزستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛'ناصر توكلی' در گفت و گوی با خبرنگاران افزود: با توجه به پتانسیل های بالقوه ای كه در استان خوزستان وجود دارد این استان می تواند 25 درصد محصولات كشاورزی مورد نیاز كشور را تامین كند.

وی اظهار داشت: از نظر پتانسیل های موجود در بخش كشاورزی استان خوزستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون وزیرجهادكشاورزی افزود: همه ساله اعتبارات ملی و استانی برای توسعه بخش كشاورزی در نظر گرفته می شد ولی با توجه به عنایت خاص رییس جمهوری در ایجاد یك فرصت طلایی برای بحث توسعه كشاورزی اعتبارات نامحدودی در بحث توسعه كشاورزی در نظر گرفته شده و استان خوزستان نیز جز استان های پیشرو در جذب این اعتبارات بوده است.

توكلی با اشاره به اثر منفی جنگ تحمیلی در باغات كشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر افزود:11 هزار هكتار از نخیلات این شهرستان ها نیاز به بازسازی ، اصلاح و توسعه دارند.

وی از تشكیل تیم كارشناسی برای طراحی و بازسازی نخیلات شهرستان آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با مشاركت مردم نسبت به احیاء و بازسازی كشاورزی دو شهرستان اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی افزود: اقدام زیرساختی برای استفاده از طرح های زهكشی و آبیاری در10 هزار هكتار از زمین های منطقه انجام شده و آماده استفاده است و باید نسبت به تسطیح و توسعه نخیلات در این زمین ها تلاش شود.

توكلی گفت: برخی از زمین های كشاورزی به علت حضور نداشتن برخی از صاحبان آنها ، آفات ، بیماریها و حمله گرازهای وحشی خسارت زیادی به این زمین ها وارد شده و این امر به كشاورزی منطقه زیان زیادی رسانده است./س


برچسب ها: تولید ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.