تبریز/

لزوم مراقبت ویژه از اسپرم نژاد گاو سرابی در سطح کشور

معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي بر لزوم مراقبت ویژه از اسپرم نژاد گاو سرابی درسطح کشور تاکید نمود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عباسي امروزدر حاشیه بازدید از مرکز اصلاح نژاد دام منطقه شمالغرب و غرب کشور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بودجه مربوط به تحقیقات علوم دامی باید تقویت شود افزود: بایستی با تقویت بودجه تحقیقات دامی از درآمد حاصل از آن برای کم کردن واردات و تامین گوشت قرمز و سفید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح نژاد دامها از مهمترین مباحثی است که در بحث تحقیقات علوم دامی دنبال می شود افزود: لزوم مراقبت ویژه از اسپرم نژاد گاو سرابی به دلیل ارزشی که این نوع گاو در سطح کشور دارد بایستی از طرف مدیران مرکز اصلاح نژاد دام منطقه شمالغرب و غرب کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي با بیان اینکه اقتصادی کردن واحدهای دامداری و افزایش راندمان تولید از طریق بکارگیری اصول علمی در شیوه پرورش دام از گامهای بلندی است که توسط وزارت جهادکشاورزی پیگیری می شود ادامه داد: حفظ توده های بومی همچون نژاد گاو سرابی به عنوان ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شوند یکی از این اهداف است.

عباسی با بیان اینکه در میان نژادهای بومی گاوهای کشور، نژاد سرابی به دلیل داشتن خصوصیات ویژه ای بارز بوده و تحت پوشش ایستگاههای پشتیبانی و مطالعاتی جهاد کشاورزی قرار دارد ادامه داد: فعالیتهای ویژه ای در جهت حفظ و شناسایی و اصلاح نژاد گاو سرابی صورت می گیرد.

گفتنی است:مركز اصلاح‌نژاد دام شمال‌غرب كشور، در 14 كيلومتري غرب تبريز در نزدیکی شهرک شیخ حسن واقع شده و در زمينه‌هاي توليد و توزيع اسپرم و جنين منجمد گاوهاي ممتاز و پروف شده، انتقال جنين، تلقيح مصنوعي و ركوردگيري شير گاوهاي منطقه به فعاليت مي‌پردازد./س

 

برچسب ها: لزوم ، اسپرم ، گاو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.