عصر امروز؛

نشست رهبران و انديشمندان ديني ايران برگزار شد

نشست رهبران و انديشمندان ديني ايران با موضوع "کرامت اديان و محکوميت اهانت به مقدسات ديني" و با حضور معاون بين الملل نيروي مقاومت بسيج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، نشست رهبران و انديشمندان ايراني ايران با موضوع "کرامت اديان و محکوميت اهانت به مقدسات ديني"، عصر امروز به همت روابط بين الملل سازمان بسيج مستضعفين و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي  برگزار شد.

در اين مراسم منصور اعتصامي قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي معاون مجمع تقريب مذاهب اسلامي، اسحاق مدني مشاور رئيس جمهور در امور اهل سنت، خانلري نماينده ارامنه تهران و شمال ايران در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگاني از اقليت‌هاي کليميان، زرتشتيان و خاخام گلستاني نيز حضور داشتند.

در ابتداي اين مراسم منصور اعتصامي قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با محکوميت هر گونه توهين به مقدسات اظهار داشت: انسان‌ها حتي با تفاوت اديان مي ‌وانند در چارچوب الهيت حرکت کنند.

وي با بيان اين که هرگونه توهين در نظام عقلانيت بشر محکوم است و اين بايد يک اصل ثابت در تمام دنيا باشد، افزود: نمي توان به نام آزادي بيان به خود اجازه توهين به رهبران ديني را داد؛ اما در چارچوب ليبرال دموکراسي مي‌توان اين کار(توهين به مقدسات) را انجام داد و اين جاي تعجب دارد.

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اضافه کرد: اين سوال بزرگي است که غرب بايد به آن پاسخ دهد و مي‌توان به نام آزادي از زير بار مسئوليت‌ها شانه خالي کرد؛ چگونه مي‌توان اين موضوع را در ساختار عقلانيت بشريت گنجاند.

اعتصامي يادآور شد: ما نماينده‌هاي اديان جمع شديم تا فرياد برآوريم که جامعه جهاني هيچ توهيني را نمي‌پذيرد؛ هيچ جسارتي را برنمي‌تابد و اين اصل کرامت انساني است که همه بايد به مقدسات يکديگر احترام بگذارند.

همچنين در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام و المسلمين علم الهدي معاون مجمع تقريب مذاهب اسلامي با بيان اين که چگونه مي‌شود از پيامبر رحمت چهره خشني به دنيا معرفي کرد و قطعا اين جنايت بشريت و تمام اديان الهي است، گفت: حتي قرآن به ما اجازه نمي‌دهد که به اديان غير الهي و حتي بت پرستان هم توهين کنيم و علتش هم اين است که اگر شما به مقدسات ديگران توهين کنيد آنها هم به مقدسات شما توهين مي‌کنند.

در بخش ديگري از اين مراسم، اسفندياري معاون بين الملل نيروي مقاومت بسيج طي سخناني با محکوم کردن عمل ننگين توهين به پيامبر گرامي اسلام، غرب را حامي چنين کارهايي دانست و تصريح کرد: اين همان آزادي بياني است که غرب اجازه نمي‌دهد در مورد بعضي مسائل صحبت شود، ولي به عزيزترين شخصيت جهان اسلام را که يک ميليارد و 500ميليون عاشق حقيقي را پشت سرخود دارد توهين مي‌کند.

گفتني است که در پايان اين نشست، نمايندگان اقليت‌هاي ديني با صدور بيانيه‌اي هرگونه توهين به مقدسات ديني را محکوم کردند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: نشست ، رهبران ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار