اسفندیاری در همایش اندیشه مقاومت، آینده مستضعفین:

نامه مقام معظم رهبری برای جوانان غربی گواه استضعاف فکری غرب است

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: به اعتقاد ما بیش از 99 درصد از مردم آمریکا مستضعف هستند، از همین رو نامه مقام معظم رهبری برای جوانان غربی نشان از استضعاف فکری غرب دارد.

نامه مقام معظم رهبری برای جوانان غربی گواه استضعاف فکری غرب استبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،‌ احمد اسفندیاری رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در دومین نشست از سلسله نشست‌های مقدماتی مجمع جهانی مستضعفین تحت عنوان "اندیشه مقاومت‌،‌ آینده مستضعفین" که در اندیشکده یقین برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در سال 1341 به صورت رسمی نهضت خود را آغاز کردند و در همان سال‌های آغازین خطاب‌شان ملت‌های مستضعف دنیا بود و با اندیشه و اتکا به مقاومت و زمینه‌سازی جبهه مقاومت توانستند این نهضت آزادی‌بخش و اسلامی را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: زمانی که حضرت امام(ره) فرمودند مستضعفین دنیا باید به پا خیزند و حقوق خود را احیا کنند تحقق آیاتی از قرآن بود، به همین جهت حضرت امام خمینی (ره) از نخستین سال‌های نهضت حملات خود را نسبت به آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی صورت دادند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر ادامه داد:‌ امام(ره) کاری را انجام دادند و نهضتی که آغاز کردند که قبل از آن به این موضوع پرداخته نشده بود و برخلاف خیلی از افراد که در نهضت‌ها فعالیت می‌کردند، امام(ره)، شاه را عامل و دست نشانده استکبار دانستند، از همین رو امام(ره) غرب را هدف قرار دادند.

اسفندیاری افزود: تاریخ نشان‌دهنده آن است که تمامی انتصاب‌های کشور از سمت انگلیس و بعدها توسط آمریکا صورت می‌گرفت و امروز نیز این موضوع در کشورهای مرتجع منطقه همچون عربستان سعودی مشهود بوده که انتصاباتشان را با آمریکا هماهنگ می‌کنند، برای مثال انتصاب وزیر امور خارجه عربستان گواه بر این موضوع است.

وی تأکید کرد: این موضوع را نیز باید بدانیم که اکنون انگلیس پشت صحنه دخالت‌های خود را انجام می‌دهد و مرموزتر از گذشته رفتار می‌کند تا اهداف شوم خود را در منطقه دنبال کند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که در زمان انقلاب اتحادیه جماهیر شوروی انقلاب ایران را محکوم کرد، اظهار داشت: در آن مقطع زمانی شرق و غرب با هم مشکل داشتند اما همه آن‌ها بر این موضوع متفق‌القول بودند که با انقلاب ما دشمنی کنند.

اسفندیاری افزود: صدام به نمایندگی جبهه استکبار و جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی اسلام ناب محمدی(ص) در 8 سال دفاع مقدس مقابل هم قرار گرفتند، از همین رو باید بدانیم که این موضوع باید اصلاح شود تا بدانیم جنگ ایران و عراق نبود، بلکه جنگ با استکبار بود زیرا اکنون نیز ما در کنار مردم عراق برای مقابله با داعش که اکنون نماینده استکبار است، هستیم.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی که رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخت، شرق و غرب و کشورهای عربی بودند که می‌خواستند انقلاب ما را نابود کنند و حزب بعث نیز در آن مقطع زمانی از 150 شرکت تسلیحاتی غربی کمک می‌گرفت که در بین آن‌ها آلمان با 92 شرکت، آمریکا 22،‌ انگلیس 23،‌فرانسه و اتریش 18، ایتالیا 15، سوئیس 13 و... به این حزب خون‌خوار کمک کردند تا انقلاب ما را از بین ببرند و پیشرفته‌ترین تجهیزات را به آنان اهدا کردند که شوروی نیز عمده‌ترین تسلیحات را در اختیار رژیم بعث قرار داد و ما نیز از 35 کشور در 8 سال جنگ تحمیلی اسیر گرفتیم.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با مضحک دانستن ائتلاف ضدداعش تأکید کرد: آنان نخست می‌خواستند جنگ را در لبنان شروع کنند اما در همان ابتدا با شکست مواجه شدند که سپس به سوریه رفتند که آن جنایت‌های فجیع را به وجود آوردند و با ائتلاف مضحک ضدداعش درصددند تا افکار عمومی را منحرف کنند اما ما می‌دانیم کشورهای عضو این ائتلاف همه آن‌ها حامی داعش هستند و تنها برای انحراف افکار عمومی خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

اسفندیاری با بیان این که مستضعفین عالم باید در یک جبهه قرار گیرند، افزود: اکنون جبهه مستکبرین با هم متحد شده‌اند برای مثال جلسه‌ای را هفته پیش در ریاض داشتند تا بتوانند به مستضعفین ضربه بزنند.

وی ادامه داد: جنبش‌ "وال استریت" نیز از انقلاب‌های اسلامی که از انقلاب ما برداشت شده است برگرفته شده، برای مثال آن کسانی که در اسپانیا به دنبال احقاق حق خود هستند می‌گویند از انقلاب اسلامی برداشت کرده‌اند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر تأکید کرد: اکنون پایه‌های اندیشه مقاومت مستحکم و عملیاتی شده و همان‌طور که امام راحل فرموده است که امیدواریم این بسیج که الگوی تمام مستضعفین شده است، بتواند مقاومت را گسترش دهد و هیچ کس نتواند جلوی این مقاومت را بگیرد.

اسفندیاری در پایان خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما بیش از 99 درصد مردم آمریکا مستضعف هستند، از همین رو نامه مقام معظم رهبری برای جوانان غربی نشان از استضعاف فکری غرب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار