اسفندیاری در نشست خبری مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر:

۹ میلیون ایرانی در جنگ جهانی کشته شدند/ ۲۲ دی‌ رونمایی از سند نقض حقوق بشر در آمریکا/ مجلس پیگیر نقض حقوق بشر در انگلیس

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: ۹ میلیون ایرانی در جنگ جهانی کشته شدند و این به‌خاطر اقدامات متفقین و به‌خصوص انگلیس بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "احمد اسفندیاری" رئیس مرکز حمایت از حقوق بشر در نشست خبری مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر که در سالن جلسات مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: حقوق بشر به عنوان یک زبان مشترک جهانی همواره مورد هجمه زیاده خواهان جهان قرار گرفته و کسانی که ناقضین حقوق بشر هستند از ابزار حقوق بشر برای فشار به کشورهای مستقل استفاده می‌کنند و هرجا که فکر کنند منافعشان تامین نشود، از حقوق بشر استفاده می‌کنند، حال آنکه خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند.   
 
وی افزود: ۹ میلیون نفر ایرانی در جنگ جهانی کشته شدند و این به‌خاطر اقدامات متفقین و به خصوص انگلیس بوده است.   
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به حضور اندیشمندان به منزله گامی در راستای تنویر افکار عمومی و مبارزه با مستکبرین تصریح کرد: ما درخواست جدی از دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه داریم که این اسناد را در محاکم قضایی پیگیری کنند و مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ دستگاه دیپلماسی را موظف کرده تا موارد نقض حقوق بشر توسط دولت انگلیس و غرب را مشخص کند.   
 
وی ادامه داد: هدف از تاسیس مرکز جهانی حقوق بشر حمایت از مظلومین جهان، مبارزه با مستکبرین عالم، دفاع از حقوق انسانهای مستضعف، شناساندن و ابلاغ صدای مستضعفین، منعکس کردن ارزشهای حقوق بشر اسلامی در کشور‌ها است.   
 
اسفندیاری با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ گفت: بیوتروریسم که نمونه آن بیماری ابولا بود و منابع خود آمریکایی‌ها به نقش این کشور در گسترش این بیماری تاکید کردند، به راه انداختن جنگ جهانی دوم با ۷۰ میلیون کشته و ۱۰۰ میلیون جنگجو، آزار و اذیت به سیاه پوستان و وجود ۳۰ هزار نفر کشته براثر شلیک گلوله، خشونت پلیس که مصداق آن در ایالت‌های می‌سوری، کالیفرنیا و واشنگتن محرز بوده، حبس طولانی مدت زندانیان که بیش از ۸۰ هزار نفر در زندانهای آمریکا در حبس طولانی مدت هستند و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷۱۶ نفر زندانی هستند، تجاوز و تعرض به زنان در ارتش آمریکا و افزایش ۵۰ درصدی از جمله آن است.   
 
وی با اشاره به اینکه اگر مدعیان حقوق بشر راه را باز کنند، اسناد حقوق بشر ده‌ها برابر بر حجم آن افزوده خواهد شد، اظهار داشت: دوشنبه این هفته برنامه رونمایی از نقض حقوق بشر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور مسئولین سه قوه و اساتید کشور و صاحبنظران و اندیشمندان برگزار خواهد شد و مراسم دیگری در روز ششم بهمن ماه که گزارش نقض حقوق بشر در داخل خاک انگلیس در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ است، برگزار خواهد شد.   
 
اسفندیاری با اشاره به نقش آفرینی آمریکا و غرب در جنگ جهانی اول و دوم تاکید کرد: آمریکا علاوه بر ایفای نقش در جنگ‌ها در حملات هوایی پهپاد‌هایشان به منطقه وزیرستان شمالی در ۳۶۰ حمله هوایی بیش از ۳۰۰۰ نفر را کشته‌اند و در یمن حدفاصل سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ در ۵۰ حمله هوایی بیش از ۱۱۰۰ نفر را کشته‌اند که ۳۷ نفر آن‌ها کودک بوده‌اند.   
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به جنایت‌های آمریکا و متحدینش از جمله عربستان سعودی و اروپا در عراق و سوریه گفت: سال ۲۰۱۳ مرگبار‌ترین سال در عراق بود که با مداخله آمریکا و عربستان و همکاری سازمان ملل ۸۸۶۸ نفر کشته شدند که بیش از ۷۰۰۰ نفر آنان غیرنظامی بودند.   
 
وی ادامه داد: از جمله موارد نقض حقوق بشر در انگلیس کشته شدن ۲۰۰ زندانی در زندانهای این کشور، افزایش ۳۸ درصدی خودکشی، تماس بیش از ۳۰ هزار نفر با سرویس مشاوره تلفنی و گرسنگی بیش از ۵۰۰ هزار کودک انگلیسی و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تهیه غذای کافی و تولید نوزادان نامشروع در بیش از نیمی از نوزادان در سال ۲۰۱۴ بوده است.   
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به جنایت‌های رژیم بحرین و عربستان سعودی در منطقه و سکوت مجامع بین‌المللی اظهار داشت: کشورهای جنبش عدم تعهد و ریاست جنبش که جمهوری اسلامی ایران است، باید درخواست تشکیل دادگاه بین‌المللی مستقل برای محاکمه ناقضین حقوق بشر و حامیان تروریست و عملیات تروریستی در عراق و سوریه بدهند.   
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره اعتراضات در شرق عربستان از جمله قطیف، العوامیه و دمام و اینکه آیا سندی در این باره منتشر شده یا در آینده منتشر خواهد شد، تأکید کرد: چون در ابتدای راه هستیم، در آینده برنامه‌هایی داریم و هر مورد از نقض حقوق بشر که در منطقه شاهد آن هستیم، ریشه‌اش به آمریکا و انگلیس باز می‌گردد و البته که به صورت خاص به کشور عربستان هم می‌پردازیم و در عربستان سعودی مشکلات دیگری از جمله عدم وجود حق رانندگی برای زنان نیز وجود دارد که مورد توجه است.   
 
اسفندیاری ادامه داد: برخی خطابه‌ها که مفتی‌های وهابی سعودی مطرح می‌کنند و محیط بسته عربستان هم در این باره مطرح بوده که البته با توجه به شرایط بسته این کشور و فیلم‌های بی‌کیفیتی که وجود دارد این موضوع واضح‌تر مطرح می‌شود.   
 
اسفندیاری با اشاره به استناد این مرکز به منابع منتشر شده گفت: مستند و معتبر و اقداماتی که توسط سازمان‌ها مطرح شده و سخنان مسئولان آمریکایی موارد نقض حقوق بشر در آمریکا بررسی شده و در نمایشگاهی که در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود اسناد علمی، عکس و کاریکاتور و کتاب‌شناسی و نشست‌هایی وجود دارد.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اندیشمندانی از کشورهای عراق، افغانستان، لبنان سوریه و پاکستان و صاحبنظرانی که در اروپا مستقل هستند را دعوت کرده و با آن‌ها همکاری می‌کنیم.   
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار