یک تحلیل‌گر سیاسی:

امریکا برای تغییر رژیم در ایران در حال ارتکاب هولوکاست است

يک تحليل‌گر برجسته سياسي مي‌گويد، تحريم‌هاي تحت هدايت امريکا عليه جمهوري اسلامي با هدف دستيابي به «توهم بزرگ» تشکيل يک رژيم غرب گرا در ايران، «زندگي ميليون‌ها بيمار» را در اين کشور در خطر انداخته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دکتر اسماعيل سلامي، نويسنده ايراني و کارشناس خاورميانه در مقاله‌اي که در تارنماي پرس تي‌وي منتشر شد، نوشت: «تحريم‌هاي تحت هدايت امريکا عليه ايران، که به شکل مستقيم و دردآوري مردم اين کشور را هدف قرار داده، وضعيتي غيرقابل تصور را براي آن‌هايي که زندگيشان وابسته به داروهاي پزشکي است، ايجاد کرده است؛ داروهايي که به شکل ناخوشانيدي تحت تاثير اين تحريم‌هاي وحشيانه قرار گرفته‌اند.»

وي افزود: «صرف تفکر اعمال تحريم‌هاي غيرقانوني عليه جمهوري اسلامي و به خطر انداختن زندگي ميليون‌ها بيمار حقيقتا اقدامي وحشيانه است که جوهر حقيقي انسانيت و همچنين قوانين بين المللي را نقض مي‌کند.»

سلامي با اشاره به مقاله‌اي که اخيرا در يک روزنامه مهم امريکايي منتشر شده است، گفت، غرب «به خوبي از آثار مخرب و ضد انساني» تحريم‌ها عليه زندگي بيماران در ايران آگاه است.

مقاله واشنگتن پست با عنوان «ايران، آثار منفي تحريم‌ها روي بيماران» به جزئيات اينکه چطور کمبود دارو به طور ويژه زندگي «بيماران سرطاني و افراد تحت درمان به دليل ابتلا به اختلالات پيچيده مانند هموفيلي، اسکلروز چندگانه و تالاسمي و همچنين بيماران دياليزي و محتاج به پيوند عضو» را تحت تاثير قرار داده، مي‌پردازد.

فاطمه هاشمي، رئيس بنياد امور بيماري‌هاي خاص، در ماه آگوست در نامه‌اي به بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل خواستار اقدام سازمان ملل براي جلوگيري از تاثيرات منفي تحريم‌ها بر شش ميليون بيمار ايراني در رنج از بيماري‌هاي لاعلاجي مانند تالاسمي، هموفيلي،نارسايي کليوي، ام اس، سرطان و غيره شد.

همچنين حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني اخير خود تحريم‌هاي غيرمنطقي غرب را «وحشيانه» دانستند و آن را به عنوان جنگ با يک ملت توصيف کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: «غرب عصباني است و آنها از برنامه انرژي هسته‌اي ايران به عنوان يک بهانه استفاده کرده‌اند. آنها ادعا مي‌کنند که اگر ملت ايران از انرژي هسته‌اي صرف نظر کند، تحريم‌ها برداشته مي‌شود. دروغ مي‌گويند از روي بغضي که دارند تحريم‌هاي غير منطقي را انجام مي‌دهند.»

سلامي گفت: «غرب به خوبي مي‌داند که ايران هرگز به دنبال سلاح اتمي نبوده و به دنبال آن نيز نخواهد بود. با وجود اين، به نظر مي‌رسد آن‌ها بهانه‌اي بهتر از برنامه انرژي هسته‌اي ايران براي اعمال تحريم‌هاي وحشيانه خود با هدف ايجاد يک رژيم دوست با امريکا در اين کشور پيدا نکرده‌اند.»

وي افزود: «توهم بزرگ مورد نظر مقامات امريکا (براي تغيير رژيم در ايران) نشان دهنده اين حقيقت است که مقامات واشنگتن تا چه ميزان از حقيقت دور بوده و چطور به شکل ديو صفتانه‌اي مصمم هستند که به هر بهايي حتي به بهاي کشته شدن ميليون‌ها انسان، به تغيير مورد نظر خود دست يابند.»

اين تحليل‌گر سياسي در پايان خاطر نشان کرد: «غرب، همراه با امريکا، خواسته يا ناخواسته از طريق اين تحريم‌هاي غيرقانوني در حال از بين بردن و کشتن بيماران ايراني است. در حقيقت، آن‌ها به دليل زيان‌هاي جاني که بر ملت ايران وارد مي‌کنند، در پيشگاه عدالت حاضر خواهند شد: چشمان خداوند يقينا نظاره‌گر آنهاست و آن‌ها گرفتار خشم و غضب الهي هستند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار