صادرات 500 میلیون دلاری صنعت نساجی و پوشاک و چرم

مدیركل دفتر صنایع نساجی، پوشاك و چرم وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: طی 6 ماه نخست امسال ،صنعت نساجی پوشاک و چرم بالغ بر 500 میلیون دلار صادرات داشته است.

مهدی اسلام پناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص آمار صادراتی در برخی محصولات این صنعت اظهار داشت: طی 6 ماهه سال جاری، انواع كفش و اجزا آن حدود 9 درصد، الیاف مصنوعی و غیر یكسره 200درصد و انواع نخ پنبه ای حدود 48 درصد رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین انواع نخ های فیلامنتی 148 درصد، انواع پارچه های پنبه ای 2 هزار و 700 درصد و پارچه های صنعتی با بیش از 130 درصد رشد صادراتی همراه بوده اند.

اسلام پناه تصریح کرد: صادرات  پوشاك نیز در نیمه نخست سال، 15 درصد، فرش ماشینی 28 درصد و موكت نمدی نیز 39 درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیركل دفتر صنایع نساجی، پوشاك و چرم وزارت صنعت خاطرنشان کرد:ارزش صادرات کل صنعت  نساجی پوشاک و چرم در مدت مذكور بالغ بر 500 میلیون دلار  بوده كه این رقم در زمان مشابه سال قبل حدود 350 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینكه صنعت نساجی، پوشاك و چرم  از ارزش افزوده بالایی برخوردار است تصریح كرد: با تامین مواد اولیه پایدار و افزایش تولیدات و صادرات می‌توان ارز آوری بالایی از این صنعت به دست آورد که این امر به توسعه صنعتی و اقتصادی كشور كمك می کند./س
برچسب ها: صادرات ، نساجی ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار