در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح شد؛

55 برنامه ويژه ماه محرم "راديو فرهنگ"

ويژه برنامه هاي ماه محرم راديو فرهنگ با رويكردهاي متفاوت اجتماعي، ديني، عرفاني و اخلاقي و اطلاع رساني تقديم مخاطبان مي شود.

ليدا محمودي مدير گروه طرح و برنامه شبكه راديويي فرهنگ در خصوص ويژه برنامه هاي گروه فرهنگ و ادب ماه محرم و صفر در گفتگو به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: "از گلوي غمگين فرات" با موضوع شعر عاشورايي در ايام ماه محرم و صفر جايگزين برنامه يك تكه آسمان مي شود.
وي افزود: ويژه برنامه تركيب بند عاشورايي در اين ماه جايگزين طنز و طنز آوران شده و برنامه مشاعره با پرداخت به شعر عاشورايي تقديم مخاطبان علاقمند مي شود.
محمودي با اشاره به برنامه پرسه تصريح كرد: برنامه "پرسه" در ايام ماه محرم به ادبيات عاشورايي اختصاص يافته و ققنوس با پرداخت به شاعران عاشورايي در ايام محرم از شبكه راديويي فرهنگ پخش مي شود.
مدير گروه طرح و برنامه شبكه راديوي فرهنگ با اشاره به جا به جايي چند برنامه در ايام ماه محرم گفت: گروه فرهنگ و ادب برنامه فصل يگانگي را جايگزين برنامه هاي چاي شيرين و برنامه گنجشك و جبرئيل را به جاي برنامه شكرستان در روز جمعه 3 آذر 1391 از شبكه راديويي فرهنگ پخش خواهد كرد.
محمودي با اشاره به ويژه برنامه عاشوراي حسيني و بمب گذاري منافقان در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار داشت: در روز يكشنبه 5 آذر 1391 به مناسبت عاشوراي حسيني، بمب گذاري منافقان در حرم مطهر امام رضا (ع) و نيز به مناسبت روز بسيج مستضعفان گروه فرهنگ و ادب در ويژه برنامه اذان ظهر عاشورا اين برنامه را به مدت 30 دقيقه تقديم مخاطبان علاقمند مي‌كند.
وي ادامه داد: به مناسبت درگذشت آيت الله سيد صدرالدين عاملي اصفهاني گروه فرهنگ و دانش در روز پنجشنبه 9 آذر 1391 در ميان برنامه روزنگار فرهنگي به اين مناسبت خواهد پرداخت.
محمودي افزود: گروه فرهنگ و ادب ويژه برنامه توليدي بررسي شعر گيلان را به مناسبت ميرزا كوچك خان را در روز پنج شنبه 9 آذر 1391 از ساعت 8:30 تا 9 را تهيه و توليد مي كند.
وي با اشاره به برنامه روزنگار فرهنگي گروه فرهنگ و دانش اظهار داشت: چهارشنبه 1 آذر 1391 روز نگارفرهنگي به مناسبت درگذشت علامه فرزانه شريف رضي، ابوالحسن محمد بن الحسين گردآورنده نهج البلاغه،‌ برنامه اي را تقديم مخاطبان خود كرده و نيز گروه فرهنگ و انديشه برنامه اي 30 دقيقه اي را از ساعت 13 تا 13:30 در خصوص سيد رضي تهيه و توليد خواهد كرد.
مديرگروه طرح و برنامه شبكه راديويي فرهنگ در خصوص برنامه آواز غم گفت: برنامه آواز غم جايگزين گلهاي ايراني از تاريخ 2 آبان 1391 تا 12 آذر 1391 شده و نيز برنامه سقاي آب و ادب جايگزين شهر آشوب خواهد شد.
وي با اشاره به ويژه برنامه بامداد هفتم ابراز داشت: جمعه 3 آذر 1391 گروه فرهنگ و دانش برنامه بامداد هفتم را با موضوع فرهنگ مردم در محرم را تهيه و توليد ميكند.
محمودي در خصوص ويژه برنامه شب تاسوعا افزود: برنامه شباهنگ ويژه شب تاسوعا از گروه فرهنگ و هنر پخش خواهد شد.
وي ادامه داد: در روزهاي عاشورا و تاسوعا پرده عشاق جايگزين گلهاي 91 و جاي پاي ودكي با پرداخت ادبيات عاشورايي جمعه 3 آذر 1391 تقديم مخاطبان مي شود.
مدير گروه طرح و برنامه شبكه راديويي فرهنگ در خصوص برنامه هاي مناسبتي تاسوعاي حسيني تصريح كرد: برنامه هزار راه نرفته كاري از گروه فرهنگ و دانش به صورت توليدي ساعت 18 -17 به مناسبت تاسوعاي حسيني و درگذشت مدرس و فرزانه و آراسته آيت الله ميرزا علي آقا فلسفي در روزهاي 4 آذر 1391 و 5 آبان 1391 تقديم مخاطبان مي شود.
وي در خصوص ويژه برنامه هاي ديگر تاسوعاي حسيني گفت: گروه مطالعات فرهنگي ويژه برنامه باز اين چه شورش است را جايگزين هفت كوچه مي كند كه از ساعت 10- 8:30 تقديم مخاطبان مي شود.
محمودي با اشاره به برنامه توليدي سوگواره و فرهنگ و جامعه اظهار داشت: 14 برنامه توليدي سوگواره به مدت 15 دقيقه جهت جمع آوري بهترين نوحه ها براي اشعار تاسوعا و عاشورا توليد و در اين روزها پخش مي شود.
وي ادامه داد: گروه فرهنگ و جامعه در برنامه فرهنگ و جامعه به بررسي وضعيت اجتماعي و سياسي جامعه اسلامي در آن زمان و اهداف و آرمانهاي حضرت امام حسين‌(ع) در روز شنبه 4 آذر 1391 خواهد پرداخت.
مدير گروه طرح و برنامه شبكه راديويي فرهنگ در خصوص برنامه هاي گروه فرهنگ و هنر گفت: برنامه هاي كتاب فرهنگ با محوريت كتابشناسي عاشورا، نينوا ويژه موسيقي محرم، سرآهنگ، ويژه موسيقي نواحي درباره ماه محرم تهيه و توليد شده است.
وي تصريح كرد: برنامه هاي نمايش يك نمايش نويس با موضوع محرم و برنامه هفت خيمه با رويكرد تعزيه و آئين هاي نمايشي محرم ازديگر برنامه هاي گروه فرهنگ و هنر است.
محمودي با اشاره به ويژه برنامه اشك جيحون افزود: اشك جيحون كاري از گروه فرهنگ و جامعه با پرداخت به واقعه كربلا، به ويژه حضرت علي اصغر (ع) با محوريت تركيب بند معروف جيحون يزدي سرده شده و به تاثيرات اجتماعي و ديني شهداي كربلا و جايگاه و تاثير ايشان در جوامع فعلي مورد نقد و بررسي قرار ميگيرد.
وي در خصوص برنامه نيستان گفت: در برنامه نيستان نقش موسيقي در كشورهاي مسلمان كه جايگزين موسيقي كلاسيك مي‌شود در ماه محرم مورد نقد و بررسي از سوي عوامل گروه فرهنگ و هنر قرار مي‌گيرد.
مدير گروه طرح و برنامه راديو فرهنگ در خصوص برنامه هاي گروه فرهنگ و جامعه تصريح كرد: در برنامه فرهنگ و جامعه پيام اسراء كربلا و ماندگاران و نيز در برنامه ريحانه زنان عاشورايي مورد بررسي قرار ميگيرند.
وي با اشاره به روز 6 آذر 1391 و روز تجليل از اسرا و مفقودين 11 محرم اظهار داشت: در ميان برنامه هاي نيم نگاه، نماي نزديك، بامداد فرهنگي از گروه فرهنگ و دانش و برنامه سفرنامه خيزران روز 6 آذر 1391 به تجليل از اسرا و مفقودين اختصاص داشته و اين برنامه جايگزين يك صبح تازه مي شود.
محمودي در خصوص برنامه هاي ويژه شهادت امام سجاد(ع) گفت: ميان برنامه هاي روزنگار فرهنگي كاري از گروه فرهنگ ودانش و نيز فرهنگ و جامعه با بررسي صحيفه سجاديه و تاثير دعا در اصلاح وضعيت اجتماعي كاري از گروه فرهنگ و جامعه روز سه شنبه 7 آذر 1391 در روز شهادت حضرت امام زين العابدين (ع) و روز نيروي دريايي روي طول موج شبكه راديويي فرهنگ مي رود.
مدير گروه طرح و برنامه راديو فرهنگ اظهار داشت: گروه فرهنگ و دانش يك ويژه برنامه با عنوان راديو در مجلس را در خصوص تاريخ مجلس كتابخانه، پژوهشهاي فرهنگي، جمعه 10 آذر 1391 تقديم مخاطبان علاقمند مي كند.
وي با اشاره به ميان برنامه روزنگار فرهنگي تصريح كرد: بامداد فرهنگي برنامه اي در خصوص ميرزا كوچك خان و نيز برنامه هزار راه نرفته با موضوع پذيرش بيماران ايدزي در خانواده ها در روز شهادت روحاني مبارز ميرزا كوچك خان جنگلي و روز جهاني مبارزه با ايدز، كاري از گروه فرهنگ و دانش شنبه 11 آذر 1391 روي آنتن مي رود.
اين مدير گروه در خصوص برنامه هفت كوچه و نواي بادگير اظهار داشت: گروه مطالعات فرهنگي در برنامه هفت كوچه در خصوص سرداران ادبيات فولكلور و نواي بادگير به بررسي اشعار گيلان روز شنبه 11 آذر 1391 روي آنتن مي رود.
وي با اشاره به برنامه هاي مربوط به شيخ بهايي تصريح كرد: برنامه هفت اقليم كاري از گروه فرهنگ و هنر در خصوص مسجد و تهيه گزارش از حمام و هنر شيخ بهايي به مناسبت ولادت محدث و فقيه دانشمند بهاءالدين محمد عاملي معروف به شيخ بهايي يكشنبه 12 آذر 1391 روي آنتن مي رود.
محمودي در خصوص برنامه هاي مربوط به روز بيمه و روز جهاني معلولان و نيز درگذشت فقيه عاليقدر آيت الله محمد محسن مامقاني گفت: در ميان برنامه صبح و زندگي به مناسبت روز  جهاني معلولان كاري از گروه فرهنگ و دانش و در برنامه يك صبح تازه كاري از گروه مطالعات فرهنگي به مقوله معلولان و در ويژه برنامه اي به مدت 15 دقيقه به مناسبت روز جهاني معلولان و در برنامه فرهنگ و جامعه به وضعيت بيمه در جوامع پيشرفته و بررسي كاستي ها و ضرروتهاي بيمه در جامعه ايران از ديگر برنامه هاي دوشنبه 13 آذر 1391 شبكه راديويي فرهنگ است.
محمودي با اشاره به برنامه هاي روز پنجشنبه 16 آذر 1391 گفت: در برنامه هاي روزنگار فرهنگي به علامه حلي در برنامه نيم نگاه و نقد فرهنگي به روز دانشجو و در برنامه فرهنگ و جامعه كلام رهبري ديدار رهبر با دانشجويان به مناسبت روز دانشجو در گذشت فقيه بزرگ آيت الله حسن بن يوسف بن مطهر معروف به علامه حلي پرداخته مي شود.
مديرگروه طرح و برنامه شبكه راديويي فرهنگ در خصوص ويژه برنامه تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان امام خميني (ره) گفت: در برنامه بامداد فرهنگي به هفته پژوهش و در برنامه فرهنگ و جامعه جايگاه پژوهش و فناوري در توسعه ملي و فرهنگي كشور و توليد آن مورد بررسي قرار گرفته و نيز برنامه اي در خصوص تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان امام خميني (ره) يكشنبه 19 آذر 1391 روي طول موج شبكه فرهنگ مي رود.
وي با اشاره به برنامه مجله فرهنگي ابراز داشت: برنامه مجله فرهنگي دوشنبه 20 آذر 1391 به بررسي ويژگيهاي صحيفه سجاديه و انواع دعاها و سخنراني ها دكتر علي شريعتي زيباترين روح پرستنده تهيه و توليد مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار