دومين روز برگزاري نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات/3

علي مطهري: 83 امضا براي سوال از رئيس جمهور جمع آوري شده است

علي مطهري در نشست خبري در نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات از جمع آوري 83 امضا براي طرح سوال از رئيس جمهور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات، علي مطهري در جمع خبرنگاران حاضر در نمايشگاه در پاسخ به سوالي درباره ضرورت طرح سوال از رئيس جمهور در حالي كه مقام معظم رهبري تأكيد كردند بايد آرامش را در جامعه حفظ كرد، اظهار داشت:  حفظ آرامش كشور به معناي استيضاح نكردن رئيس جمهور نيست و قطعا طرح سوال مطالبه مردم است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با  تأكيد بر اينكه سوال از ريئيس جمهور بايد منطقي،‌ با استدلال و بدون جنجال باشد، افزود: نبايد در دوران بحران،‌ مجلس را تعطيل كرد و ما بايد رشد سياسي و اجتماعي را  در جامعه به حدي برسانيم كه در هر شرايطي آمادگي طرح سوال از رئيس جمهور را داشته باشيم.

مطهري در ادامه به جمع آوري 83 امضا براي طرح سوال از رئيس جمهور خبرداد و اظهار داشت: امضاها جمع آوري شده و قابل پس گرفتن نيست.

وي در ادامه با اشاره به اين نكته كه تحريم‌ها تا حدي در وضع اقتصادي موجود تأثير داشته است گفت: البته تحريم‌ها نبايد مانع از اين مي‌شد كه در زمينه ارز نتوانيم خواسته مردم را برآورده كنيم.

مطهري در ادامه گفت: وقتي خودروهاي لوكسي كه با ارز مرجع وارد بازار شده‌اند،‌ هم اكنون با ارز 3500 توماني فروخته مي‌شوند به اين معناست كه با محدوديت‌هايي مواجه هستيم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه با ابراز اميدواري از پيروزي ايران در جنگ اقتصادي، افزود: برخلاف ظاهر جامعه معتقدم شرايط اجتماعي،‌ روحي و اعتقادي مردم هنوز مثل سال‌هاي 57 و 58 است.

وي بر همين اساس تصريح كرد: درست است كه زماني كه شاخصه‌هاي اقتصادي پايين مي‌آيد، جامعه متلاشي مي‌شود و اين تبعيض‌ها براي مردم رنج‌آور است،‌ اما با اين حال جامعه آرمانگراي ما براي رفاه اجتماعي انقلاب نكرد بلكه بر پايه ارزش‌ها دست به چنين حركت تاريخي زد،‌ از اين رو هيچ‌گاه مردم اين انقلاب را رها نخواهند كرد.

مطهري در ادامه گفت: در سال 68 با انحلال اين شورا قرار بر اين شد كه مقام معظم رهبري فردي را به رياست سازمان صداوسيما منسوب كنند و در كنار آن شوراي نظارتي از نمايندگان سه قوه تشكيل شد كه البته قدرت اجرايي ندارد و رييس سازمان صداوسيما نيز توسط اين گروه بازخواست نمي‌شود.

مطهري درباره قانون صداوسيما تصريح كرد: قانون صداوسيما نياز به بازنگري دارد كه مجلس نيز در همين زمينه طرح‌هايي ارائه كرده  و قرار است قانون جديد با اصلاحيات جديد ابلاغ شود.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: مطهری ، امضا ، سوال ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار