امکان تولید 17 تا 20 میلیون لیتر بنزین در واحدهای پتروشیمی

امکان تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی17 تا 20 میلیون لیتر است که در حال حاضر 8 تا 10 میلیون لیتر در روز تولید می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالحسین بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز تشکیل شد در خصوص تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی صرفه اقتصادی دارد و در فرایند تامین بنزین مورد نیاز کشور به یک دستاورد برجسته دست یافته ایم و با موفقیتی که در تولید بنزین حاصل شده قدرت انتخاب از حیث اقتصادی افزایش پیدا کرده است.
وی دادمه داد: خط تولید آرماتیک را براساس بازار ها مختلف تنظیم کردیم اگر شرایط بازارهای جهانی با فروش بنزین سوپر درامد بیشتری داشته باشد حتما این گزینه را انتخاب می کنیم.
بیات تاکید کرد: امکان تولید بنزین در کشور 17 تا 20 میلیون لیتر است که در حال حاضر 8 تا 10 میلیون لیتر در روز تولید می شود. میزان تولید پتروشیمی در طول شش ماهه سالجاری 20 میلیون و15 هزار تن و صادرات 7 میلیون 700 هزار تن بوده است.

وی با تاکید براینکه  میزان صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی و ارزشی حدود 6 میلیارد و 100 میلیون یورو است افزود: بالغ بر 5 میلیون و 200 هزار تن در بازارهای داخلی مصرف شده و مابقی به کشورهای خارجی از جمله شبه قاره هند 13  درصد،  چین 22 درصد، اسیای جنوب شرقی 23 درصد، اروپای غربی و شرقی مجموعا 5 درصد، خاور دور 18 درصد، و خاورمیانه 19 درصد بوده است.

معاون وزیر نفت در خصوص ممنوعیت صادرات برخی محصولات پتروشیمی گفت: طی مذاکراتی که با مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره صورت گرفته قرار براین شده است محدودیت برداشته و صادرات برروی تنظیم هدفمند شود تا بازارهای صادراتی آسیب نبیند.
وی همچنین در رابطه با قیمت گذاری محصولاعت پتروشیمی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی و وزارت نفت مسئول تنظیم قیمت ها در بازار نیست و قیمت ها در بازار با اهرم عرضه و تقاضا شکل می گیرد.

بیات با تاکید براینکه معتقدیم محصولات پتروشیمی باید با قیمت عادله به دست صنایع تکمیلی برسد افزود: کارگروه تخصصی ویژه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت در زمینه تولید و توزیع محصولات پتروشیمی تشکیل شده و در حال حاضر روند کارکارشناسی را طی می کند.

 معاون وزیر نفت اضافه کرد: به صنایع پتروشیمی ابلاغ شده که ارز مازاد برنیازشان را در اختیار مرکز مبادلات ارزی قرار دهند هر چند که این هدف به طور غیر مستقیم تاکنون محقق شده استو
وی در توضیح این مطلب افزود: بخشی از پتروشیمی های ما بیش از یکسال است که درآمد ارزی خود را در اختیار شرکت های بالادست قرار می دهند تا برای واردات کالا و تجهیزات مورد نیاز ارزی از کشور خارج نشود./ر
برچسب ها: بنزین ، تولید ، عرضه ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار