تبریز/

درک امام حسین (ع) تنها از طریق قلب ممکن است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: درک امام حسین(ع) و عمق حادثه عاشورا تنها از طریق درک قلبی ممکن بوده و نمی توان با اقدامات ظاهری شناخت واقعی از عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) به دست آورد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری در جلسه هفتگی اخلاق کارکنان جهاددانشگاهی واحد استان اظهار کرد: درک حقیقت امام حسین(ع) با شناسنامه و قوه حافظه امکان پذیر نیست و باید همانند درک قلبی خداوند، بزرگی این امام را نیز درک کنیم .

وی ادامه داد: در جریان مسیحیت شبیه سازی از امام حسین(ع) رایج شده است و آنها با انتشار کتاب هایی همچون " امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت" سعی در القای شباهت هایی میان امام حسین(ع) و مقدسات خودشان دارند.

حجت الاسلام نظری گفت: علمای مسیحیت دلیل این اقدام خود را قدرت تبلیغی شیعه به واسطه بیان مظلومیت عنوان کرده اند و می خواهند با بیان مظلومیت های حضرت مسیح طرفدارانی برای خود جلب کنند.

وی اظهار کرد: گریه های تصنعی و از روی ریاکاری نمی تواند ما را به معرفت امام حسین(ع) برساند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی اعمال خرافی در عزاداری های سالار شهیدان گفت: برخی از اعمال همچون قمه زنی و تیغ بستن بر سرزنجیرها هرگز ریشه دینی نداشته و هیچکدام از علمای ما چنین کاری انجام نداده اند.

وی بر لزوم بررسی علل تاریخی بروز چنین اقداماتی تاکید کرد و گفت: اگر جلوی این اقدامات گرفته نشود بحث های انحرافی جدیدی وارد عزاداری های ما خواهد شد.

حجت الاسلام نظری سه کلید واژه اشک، عطش و خون را رمز فهم واقعه عاشورا عنوان کرد

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا سه مرتبه خون حضرت علی اکبر(ع)، حضرت علی اصغر (ع) و خون وجود مبارک خود را به طرف آسمان پرت کرد، گفت: یکی از ابعاد واقعه عاشورا بعد اعجاز آن است.

وی افزود: ماه های محرم و صفر نوری است که چند لایه دارد که لایه اول پوشیدن لباس مشکی و عزاداری و از این قبیل کارهاست، در لایه دوم افراد با قوه خیال با عاشورا آشنا می شوند و در لایه سوم به حقیقت عاشورا دست می یابند.

جلسات اخلاق کارکنان جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی به همت معاونت فرهنگی این واحد و به صورت هفتگی برگزار می شود./س

برچسب ها: درک ، حسین ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.