سردار حق‌طلب در نشست خبري:

صندوق حمايت از ناشرين دفاع مقدس تأسيس مي‌شود

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه گفت: ناشرين با دريافت وام از صندوق حمايت از ناشرين دفاع مقدس مي‌توانند هزينه‌هاي مربوط به انتشار کتاب‌هايشان را تأمين کرده و با انگيزه بالاتر در صدد ارتقا کيفيت کتاب‌هاي خود برآيند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار حق‌طلب در نشست خبري صبح امروز (سه‌شنبه) که در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه برگزار شد، با اشاره به چهارمين دوره برگزاري 1000 نمايشگاه کتاب دفاع مقدس و جنگ نرم در 1000 نقطه کشور، همزمان با هفته کتاب و هفته بسيج در سراسر کشور اظهار داشت: کشور عزيزمان در تمامي شرايط، چه در حال و چه در آينده، در اداره امور، فرهنگ بسيار پويا و جامع دفاع مقدس را که مورد تأکيد امام راحل و مقام معظم رهبري بوده را مد نظر قرار داده است.

وي با بيان اينکه با اتکا به فرهنگ دفاع مقدس توانستيم برخي از مشکلات اقتصادي و تحريم‌ها را پشت سر بگذاريم ادامه داد: در طي هشت سال دفاع مقدس، شاهد شکل‌گيري فرهنگي در کشورمان بوديم که پس از سال‌هاي دفاع مقدس توانستيم به خودباوري و خود اتکايي دست پيدا کنيم و از سوي ديگر نيز بر مشکلات اقتصادي و تحريم‌ها با تکيه بر فرهنگ دفاع مقدس فائق آمديم و در زمينه‌هاي علمي و تکنولوژي به توفيق‌هاي بسياري نائل شديم که البته به نظر مي‌رسد تمامي آنها مديون فرهنگ دفاع مقدس باشد.

سردار حق طلب با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در راستاي ترويج فرهنگ دفاع مقدس تصريح کرد: اين سازمان و همچنين مجموعه بزرگ بسيج بايد به صورتي عمل کنند تا جوانان کشورمان بتوانند با اين فرهنگ پويا آشنا شوند و بتوانيم گام‌هاي مفيد و موثري را در مسير پيشرفت‌هاي  علمي و فني در کشور، ايجاد رفاه براي مردم، استحکام بخشيدن به جنبه‌هاي استقلال در کشور و کسب موفقيت‌هاي گوناگون در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي برداريم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه، کتاب را يکي از ابزار ترويج فرهنگ بسيج دانست و گفت: در دو يا سه دهه اخير با ورود سيستم‌هاي پيشرفته مانند رايانه و توسعه شبکه‌هاي اينترنتي و همچنين امکانات تصويري مثل شبکه‌هاي ماهواره‌اي و راديو تلويزيوني، کماکان کتاب توانست جايگاه والايي ميان آحاد جامعه پيدا کند و قطعا مي‌تواند بهترين ابزار براي انتقال مفاهيم باشد.

وي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در بحث کتاب و کتابخواني و توصيه‌هاي لازم در اين راستا به مسئولين خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را کرده‌ايم تا بتوانيم در سال‌هاي اخير به فرمايشات آقا(امام خامنه‌اي) لبيک بگوييم و زمينه‌هاي توسعه اين فرهنگ را فراهم کنيم.

سردار حق طلب با اشاره به اقدامات و برنامه‌هاي صورت گرفته افزود: سومين دوره نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس، امسال در استان فارس و شهر شيراز برگزار شد که به نظر مي‌رسد توانستيم گام موثري را برداريم. اين نمايشگاه ملي به شکل سراسري تشکيل شد که مخاطبان خوبي را نيز جذب کرد.

وي ادامه داد: در دوره‌هاي قبلي هم موفق شديم که در مشهد و اصفهان،  نمايشگاه‌هاي کتاب را برگزار کنيم که البته مورد استقبال خوبي نيز قرار گرفت.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه با اشاره به تشکيل مجمع ناشرين دفاع مقدس گفت: اين مجمع مي‌تواند ناشرين را سازماندهي و آنها را در رسيدن به اهدافشان کمک کند.

وي به شرکت در نمايشگاه شهر فرانکفورت در آلمان اشاره و خاطر نشان کرد: توانستيم در اين نمايشگاه و در عرصه بين‌الملل، ده‌ها عنوان کتاب با عنوان دفاع مقدس عرضه کنيم. همچنين شرکت در نمايشگاه‌هاي استاني نيز از جمله فعاليت‌هايي است که در اين راستا صورت گرفته است.

سردار حق طلب به موضوعات در نظر گرفته براي برگزاري هزار نمايشگاه در هزار نقطه کشور که اهداف سازمان حفظ آثار را تکميل مي‌کنند، اشاره و خاطرنشان کرد: اولين موضوع مد نظر ما انتخاب کتاب‌هاي خوب و مفيد است، يعني حدود 270 عنوان کتاب که البته 230 عنوان آن در رابطه با فرهنگ دفاع مقدس است و 40 عنوان آن نيز درباره جنگ نرم و همچنين پيرامون مسائل فلسطين و بيداري اسلامي است. موضوع دوم دسترسي آسان به کتاب است که توسط بسيج صورت گرفته و مي‌تواند اين زمينه را فراهم کند که کتاب‌هايمان را در اقصي نقاط کشور ارسال و در خدمت ملت شريف‌مان قرار دهيم. موضوع سوم هم اين است که تلاش مي‌کنيم تا کتاب‌ها به نازلترين قيمت در اختيار مردم قرار گيرد.

وي ادامه داد: امسال اين امکان را فراهم کرده‌ايم تا کتابهايمان را با 50 درصد تخفيف در اختيار مخاطبانمان قرار دهيم.

سردار حق طلب در ادامه تصريح کرد: ناشرين، هر ساله به نحوي برنامه‌ريزي مي‌کنند تا بتوانند براي چنين ايامي کتاب‌هايشان را به سراسر کشور ارسال کنند و البته توفيق انجام امور خدمات برگزاري اين نمايشگاه بر عهده خود سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه است، يعني تهيه اين کتاب‌ها و ارسال آن‌ها به هزار نقطه کشور بر عهده همين سازمان است.

سردار حق طلب با اشاره به ارتباطات اين سازمان با مراکز بسيج گفت: توانستيم ارتباطات خوبي را با مراکز بسيج براي برگزاري اين نمايشگاه صورت دهيم تا بتوانيم در مکان‌هاي مختلف که براي مردم هم آشنا است، امکان دسترسي و برگزاري نمايشگاه‌ها را فراهم کنيم.

وي خاطرنشان کرد: افتتاح نمادين اين نمايشگاه در روز جمعه پس از پايان نماز جمعه با حضور وزير ارشاد رئيس سازمان بسيج و امام جمعه موقت تهران و تمامي مسئولين حاضر برگزار خواهد شد و از سوي ديگر برگزاري رسمي نمايشگاه هم در مورخ 27 آبان به مدت 10 روز تا تاريخ دوشنبه 6 آذرماه خواهد بود.

سردار حق طلب گفت: امسال تصمیم داشتیم تعداد نمايشگاه‌ها را به سقف 1200 برسانیم اما مشکلات اعتباری در سال‌های جاری، اجازه اين کار را به ما نداد، به همین دلیل این امر را به بسیج و حوزه‌های مربوطه محول کردیم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه بسیج امتداد عاشورا است، تصریح کرد: برگزاری چهارمین دوره هزار نمایشگاه، مصادف با ماه محرم است، به این معنا که بسیج، راه و روش خود را از اهل بیت الگوبرداری کرده است.

وی گفت: در این دوره امکان حضور نویسندگان در محل برگزاری نمایشگاه در اقصی نقاط کشور وجود ندارد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه در ادامه با بيان اينکه اقدام به تأسيس صندوق حمايت از ناشرين دفاع مقدس کرده‌ايم، افزود: با تأسيس اين صندوق مي‌توانيم به ناشرين دفاع مقدس براي انتشار کتاب‌هايشان کمک کنيم.

سردار حق طلب در پايان تصريح کرد: ناشرين با دريافت وام از صندوق حمايت از ناشرين دفاع مقدس مي‌توانند هزينه‌هاي مربوط به انتشار کتاب‌هايشان را تأمين کرده و با انگيزه بالاتر در صدد ارتقا کيفيت کتاب‌هاي خود برآيند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار