محرم امسال شبکه سحر با "مختارنامه"، "روز واقعه" و "سفیر"

در ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان کربلا و یاران وفادارش، شبکه سحر، بینندگان غیرایرانی خود را به دیدار آثار نمایشی برجسته ای نظیر سریال "مختارنامه" و فیلم های سینمایی "روز واقعه" و "سفیر" دعوت می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، "انصارالحسین" عنوان برنامه ای است که سیمای اردو برای این ایام در نظر گرفته است. این برنامه در قالبی نمایشی و در 37 قسمت 10 دقيقه اي به معرفي اصحاب امام حسين (ع) می پردازد و از اول محرم از سیمای اردو پخش خواهد شد.
"قیام تا قیام" نیز برنامه دیگر سیمای اردو است که به تهیه کنندگی حسن سیف الهی در 45 قسمت 20 دقیقه ای تولید شده است. این برنامه گفت و گو محور با حضور کارشناس مذهبی به تحلیل درست وقایع پس از قیام عاشورا می پردازد. همچنین این سیما برنامه "سخنرانی مذهبی" را پیرامون تبیین قیام عاشورا در نظر گرفته است.
سیمای فرانسوی شبکه سحر نیز به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است. "ويژه برنامه محرم" ارسالي از بيروت در 11 قسمت 30 دقيقه اي پخش می شود و در قالب گفت و گوي مجري با كارشناس با حضور جوانان مسلمان به بحث و بررسی فلسفه ماه محرم و قيام امام حسین (ع) خواهد پرداخت.
تعدادی "نماهنگ مداحي" نیز در این سیما برای این ایام تهیه شده است که از پنجم محرم به تناوب خلال برنامه ها پخش می شوند. همچنین در برنامه هاي زنده "از تهران" و "تاريخ اسلام" نيز گفت و گوهاي كارشناسي با موضوع واقعه كربلا گنجانده خواهد شد.
"لهوف" عنوان برنامه ی دیگری است که از ابتدای ماه محرم از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش خواهد شد. این مجموعه به تهیه کنندگی محمد درگاهی در 10 قسمت 25 دقيقه اي به بررسی زندگی نامه سیدالشهداء (ع) از زمان خروج آن حضرت از شهر مدینه تا زمان شهادت ایشان اختصاص دارد. این برنامه دارای دو بخش کارشناسی و زندگی نامه امام حسین (ع) است که در بخش اول آن موضوعاتی همچون شرح واقعه عاشورا، شخصیت امام حسین (ع)، تبیین اهداف آن حضرت، دلایل و اهداف نهضت عاشورا و معرفی اصحاب آن حضرت توسط كارشناس مسایل اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در بخش دوم نیز زندگی نامه امام حسین (ع) در قالب نریشن- تصویر روایت می شود.
 همچنین انیمیشن "صحراي كربلا" در 10 قسمت 10 دقيقه اي از دوم محرم، "ویژه محرم" ارسالی از دفتر بیروت در 6 قسمت 25 دقيقه اي از اول محرم و مجموعه "سخنرانی های مذهبي" ارسالي از دفتر لندن در 10 قسمت 15 دقيقه اي از دوم محرم، دیگر برنامه هایی هستند که از سیمای انگلیسی پخش می شوند.
بینندگان سیمای انگلیسی شبکه سحر در ایام ماه محرم امسال بیننده سريال "مختارنامه" نیز خواهند بود که در 40 قسمت 60 دقيقه اي زیرنویس شده و 10 شب اول ماه محرم هر شب و پس از آن يكشنبه ها از این سیما پخش خواهد شد.
 تعدادي نماهنگ از مداحي هاي نزار قطري، و دیگر نماهنگ های مناسبتی با موضوع عاشورا و واقعه کربلا، دو ویژه برنامه "افق" به تهیه کنندگی حسین خروجی و ویژه برنامه "خانواده " به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندي در روز عاشورا، سایر برنامه هایی است که سیمای انگلیسی برای ایام سوگواری اباعبدا... (ع) تدارک دیده است.
 سيماي كردي به مناسبت ايام ماه محرم، گزارش ها و وله هايي با موضوع واقعه عاشورا و قيام امام حسين (ع) تدارك ديده كه در برنامه هاي زنده همچون "خانواده"، "ئاسو"، "سلام تهران" و "مسابقه قرآني" پخش خواهد شد. سريال مختارنامه نيز با دوبله کردی، در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین از اين سيما پخش خواهد شد. این سریال با مدیریت دوبلاژ محمد فریدونی و با حضور صداپیشگان حرفه ای کرد زبان، به کردی برگردانده شده و انتظار می رود نظر مخاطبان بسیاری از علاقه مندان فیلم و سریال های ایرانی در کردستان عراق را به خود جلب کند.
 سیمای آذري هم برنامه های "قيام تا قيام" به تهیه کنندگی حسن سیف الهی را در 45 قسمت 20 دقيقه اي و مجموعه تلویزیونی مختارنامه با دوبله آذری را برای ماه محرم تدارک دیده است.
 
پخش دو فیلم سینمایی "روز واقعه" و "سفیر" برنامه هایی است که شبکه سحر برای مخاطبان بوسنیایی زبان خود در این ایام در نظر گرفته است. همچنین برنامه زنده "دین و زندگی" این سیما که به تهیه کنندگی محمدرضا دلخوانی پنجشنبه ها پخش می شود، در ماه محرم به موضوع ریشه یابی قیام عاشورا و ابعاد مختلف حماسه کربلا خواهد پرداخت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار