حديث عاشورايي/

پاداش عزاداري در مصائب اهل بيت(ع)

براي عزاداري مومنين در غم و مصائب اهل بيت(ع) پاداش بسيار در نظر گرفته شده است كه خاندان عترت بارها به اين مهم تاكيد كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ويژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، معصومين(ع) در روايات بسياري بر عزاداري مصيبت‌هاي اهل بيت(ع) به خصوص حضرت سيدالشهداء(ع) تاكيد كرده‌اند و براي اين عزاداري و ندبه در مصائب خاندان آل‌الله پاداش‌هاي بسياري در نظر گرفته شده است.

در حديث گرانبهايي امام باقر(ع) در اين زمينه فرموده اند:  حضرت زين العابدين(ع) مي‌فرمود: «هر مومني که ديدگانش براي کشته شدن حسين(ع) اشک بريزد، تا آن جا که گونه‌اش روان شود، خداوند غرفه‌هايي را از بهشت براي او اختصاص دهد که سال هاي بسياري در آن ها سکونت کند و هر مومني که به خاطر آزادي که در دنيا از سوي دشمنان به ما رسيده اشک بريزد، تا آن جا که بر گونه‌اش روان شود، خداوند او را در مقام صديقين جاي دهد و هر مومني که در راه ما آزاد ببيند، خداوند روي او را آزار باز دارد (آبرويش را نريزد) و در روز قيامت او را از خشم آتش دوزخ ايمن گرداند.»

و از سرورمان امام صادق(ع) روايت شده که فرمود: «کسي که پيش او مصائب ما را ياد کنند، اگر چه ديدگانش به اندازه بال مگسي اشک بريزد، خداوند گناهانش را هر چند مانند کف دريا باشد، بيامرزد».

اما در ادامه ذكر احاديث در باب در نظر گرفتن پاداش براي عزاداري اهل بيت(ع) نيز از فرزندان رسول خدا(ص) روايت شده است: «کسي که در مصيبت ما بگريد و سي نفر را بگرياند بهشت از آن اوست کسي که بگريد و سي نفر را بگرياند بهشت از آن اوست. کسي که بگريد و بيست نفر را بگرياند، اهل بهشت است . کسي که بگريد و ده نفر را بگرياند بهشت از آن اوست. کسي که بگريد و يک نفر را بگرياند، از اهل بهشت است و کسي که حالت گريه به خود بگيرد بهشت از آن اوست».

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: پاداش ، حسین ، قیامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار