تعطیلی مجموعه کاخ های نیاوران در تاسوعا و عاشورای حسینی

همزمان با سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران وفادار ایشان در واقعه کربلا، مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران در تاریخ 4 و 5 آذر ماه تعطیل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران؛ اين مجموعه فرهنگي-تاريخي نياوران ضمن عرض تسلیت به تمامی مسلمانان و دوستداران سید الشهدا، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اعلام می دارد که این مجموعه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی (نهم و دهم محرم) تعطیل است.
بنابراين گزارش؛ عاشورا روز دهم ماه محرم است. شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که با گاه‌شماری هجری خورشیدی این روز مطابق با ۲۱ مهر ۵۹ است.
در این روز امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا در جنگ با لشکر یزید به شهادت رسیدند و مسلمانان در آن روز سوگواری می‌کنند.
سابقهٔ سوگواری و برپایی عزاداری برای حسین بن علی (ع) به اولین روزهای بعد از عاشورا، در محرم سال ۶۱ هجری می‌رسد.
اولین مراسم سوگواری را حضرت زینب (س) در مسجد کوفه بر امام حسین (ع) برگزار کرد. قبل از آن در کنار اجساد شهدا در کربلا برگزار شد.
شایان ذکر است؛ مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران تمامی روزهای هفته به جز تاریخ یادشده و ایام سوگواری ائمه اطهار (ع) از ساعت 30/8 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به تاریخ و میراث فرهنگی کشور است./ص

برچسب ها: محرم ، عاشورا ، تاسوعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار