رشد 73 درصدي ظرفيت ريلي در راه آهن شمال

در 6 ماهه ابتدايي سال جاري 959هزار تن بار از طريق راه آهن شمال جابه جا شد که در مقايسه با 7 ماهه سال گذشته ازافزايش 404 هزار تني و رشد 73 درصدي برخوردار بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط  عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، يوسف گران پاشا - مديرکل راه آهن شمال با اعلام اين مطلب گفت: در 7 ماهه ابتدايي سال جاري در حوزه حمل بار اين اداره کل درمجموع 959هزار تن بار جابه جا شده است که در مقايسه با 7ماهه سال گذشته از افزايش 404 هزار تني و رشد 73 درصدي عملکرد حکايت دارد.

وي با اشاره به اينکه ظرفيت خطوط در اين حوزه 1700 تا 1800 تن بار در سال  است، افزود: باتوجه به اقدامات انجام شده تا کنون حداکثر بار حمل شده در اين محور به ميزان  يک ميليون و 160 هزارتن بوده است.

به گفته گران پاشا محصولاتي همچون سيمان، غلات، روغن، آهن آلات وهمچنين تامين مازوت مورد نياز نيروگاه ها از جمله نيروگاه شهيد سليمي نکا توسط اين محور جابه جا مي شود.

مديرکل راه آهن شمال با اشاره به احداث 40 کيلومتر خط در مسير گرگان –اينچه برون در ايستگاه سبز دشت (قره تپه) تصريح کرد: طول کل اين مسير حدود  78 کيلومتر است که تاکنون 40 کيلومترآن احداث شده و با اتمام عمليات زيرسازي، كل پروژه تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.

گران پاشا همچنين از افزايش ظرفيت حمل بار در مسير فيروزکوه- پل سفيد خبر داد و افزود: تاکنون ظرفيت حمل بار در اين مسير براي هر قطار هزار تن بوده که در سال جاري به 1300 تن رسيده و درمجموع 25 درصد به ظرفيت اين محور اضافه شد.

وي با اشاره به ايجاد بارانداز خطوط  در فيروزکوه تصريح کرد: با اتمام اين پروژه، کل واگن هايي که از محور گرمسار مي آيد در اين محل با رعايت شيب و فراز خط دپو ميشود و با توجه به اقدامات انجام شده، پيش بيني مي شود تا خرداد ماه  92اين پروژه به بهره برداري برسد.

مديرکل راه آهن شمال با اشاره به مشکلات پيش روي واگن هاي روسي براي عبور از تعدادي از تونل هاي اين محور تصريح کرد: در حال حاضردر اين ناحيه تعداد 95 تونل به طول 27 کيلومتر وجود دارد که واگن هاي روسي براي عبور از 17 تونل به طول 4 کيلومتر با مشکل ارتفاع روبه روهستند که به اين منظور بايد ارتفاع تونل افزايش يابد .

به گفته وي با توجه به ميزان بالاي تردد قطارها و افزايش مدت زمان مسدودي خط مشکل اجراي اين پروژه بعد از فروردين ماه سال 92 برطرف خواهد شد. /عب
برچسب ها: راه آهن ، حمل بار ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار