در پی کاهش نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی چین؛

ابراهیم برخورداری: دود ولخرجی های فدراسیون به چشمان تیراندازان رفت/ تنها باشگاه های پولدار تیراندازان را اعزام کردند

تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: زمانی که مبلغ 60 هزار دلار صرف مسابقات سطح پایین جایزه بزرگ می‌شود، تیراندازان برتر کشور به دلیل کمبود بودجه محکوم به بازماندن از مسابقات هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از جریان حذف نام 35 نفر از تیراندازان اهداف ثابت از لیست اعزام به مسابقات چین، کمبود بودجه فدراسیون دلیل این کار خوانده شدو پس از آن نیز نام بسیاری از تیراندازان برتر این رشته از لیست حذف شد در همین راستا مسئولان فدراسیون بیان کردند افرادی که اعزام می‌شوند تنها با در نظر گرفتن تلاش فردی انتخاب شده و برای اعزام هیچ معیاردیگری وجود نداشته این در حالیست که تیراندازانی مانند ابراهیم برخورداری و برخی از بانوان که نتایج قابل قبولی را در لیگ برتر کسب کردند از مسابقات چین بازماندند همین جریانات باعث شد این سئوال که آیا در بخش مردان جایی برای حضور افردای چون برخورداری که اولین مرد المپیکی این رشته در ایران است نبرده بوجود آید.

اما با پس از شنیدن این موضوع که فدراسیون موافقت خود را با اعزام تیراندازانی که باشگاه هایشان توان تأمین هزینه های سفر آن ها را داشته باشند، اعلام کرده است.

تلاش بیشتری از فدراسیون برای تأمین هزینه های سفر تیراندازان برتر مان انتظار می‌رفت.

در همین خصوص ابراهیم برخورداری تیر انداز المپیکی کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: گمان می‌کردم برای مسابقات آسیایی به چین اعزام می‌شوم به همین دلیل طبق برنامه ی بلند مدتی به تمرین پرداختم و حتی از حضور در مسابقات جایزه بزرگ نیز  امتنا کردم تا بهترین عملکرد خود را در چین به نمایش گذارم، در لیست اولیه ی اعزامی جای داشتم اما به دلیل کمبود بودجه فدراسیون نفرات این لیست حذف شدند، پس از اعزام لیست نهایی نامم جز نفرات اعزامی نبود.

وی افزود: پس از پیگیری این موضوع مطلع شدم باشگاه هایی که توانایی مالی دارند و قادر به تقبل هزینه های سفر تیراندازان خود هستند می‌توانند آن ها را اعزام کنند و فدراسیون نیز با این موضوع موافقت کرده اما به دلیل مشکلات باشگاه از این روزنه نیز توانستم در مسابقات حضور پیدا کنم در صورتی که فدراسیون با تدبیر بیشتری به قبول شرایط میزبانی مسابقات جایزه بزرگ را مورد بررسی قرار داده بود و 60 هزار دلار برای برپایی این مسابقات که نفرات برتر آن قابل تشخیص بودند، هزینه نمی‌کرد، در حال حاضر با بودجه ای که در دست داشت قادر بود نفرات لایق و بیشتری را به مسابقات الزام کند این در صوتیست که شانس ما در این مسابقات برای کسب مقام بیشتر است.

برخورداری در ادامه بیان داشت: گمان می‌کنم تمام افرادی که مانند من با توجه به تلاش های فدراسیون برای میزبانی مسابقات جایزه بزرگ از راه یافتن به مسابقات چین  بازماندند قربانی تصمیم اشتباه فدراسیون شدند.

* بدقولی مسئولان ورزش تیراندازان را بی انگیزه کرده است.

برخورداری در خصوص بد قولی مسئولان فدراسیون در پرداخت پاداش مسابقات آسیایی دوره قبل تیراندازان گفت: مسئولان فدراسیون تا کنون پاداش مقام آوری در مسابقات آسیایی کویت را پرداخت نکرده اند و تعهدات فدراسیون مسئولان ورزش جامعه را نسبت به تیراندازان عملی نشده است به همین دلیل به عملکرد مطلوب تیراندازان در این مسبقات امیدی ندارم زیرا زحمات آن ها بدون جواب خواهد ماند.

وی افزود: در تاریخ تیراندازی ایران اولین فردی بودم که به المپیک راه پیدا کردم اما هنوز مبلغی را که به عنوان پاداش باید پرداخت می‌شد، نگرفتم،اما پس از بازگشت به ایران مسئولان تمام قولهای خود را فراموش کردند و پرداخت پاداش تیراندازان را نادیده گرفته است.

نکته ی جالب این است که تمام فدراسیون های پاداش های خود را دریافت کردند و فقط مسئولان تیراندازی بودند که نتوانستند حقوق خود را طلب کنند و با توجه به این موضوع می‌توان گفت سیاست فدراسیون تیر اندازی در برخورد با مسئولان ورزش جامعه اشتباه است.

برخورداری خاطر نشان کرد: زمانیکه مربیان خارجی در صورت مقام آوری تیم، دستمزدهای 90 میلیونی دریافت می‌کنند و این موارد را نیز در قرار داد خود ذکر می‌کنند که کسب هر مقام از سوی تیراندازان باید برای آن ها نیز پاداشی در پی داشته باشد، انتظار جز این که مسئولان ورزش حقوق تیراندازان را نادیده گیرند نباید دانست.

وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم سیاست های فدراسیون در خصوص تیراندازان اصلاح شود و مسئولان تحکم بیشتری  نسبت به حقوق تیراندازان داشته باشند تا حضور درخشانمان در المپیک و مسابقات جهانی به تاریخ بپیوندد و در المپیک برزیل جز کشورهای شگفتی ساز این رشته باشیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار