هماهنگي مصر با رژيم صهيونيستي براي سفر مشعل به غزه

مصر با رژيم صهيونيستي در خصوص سفر خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس و رهبران اين جنبش به نوار غزه هماهنگي مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عيسي النشار مشاور اسماعيل هنيه نخست وزير دولت قانوني فلسطين در نوار غزه گفت دولت مصر در چارچوب توافق آتش بس بين رژيم صهيونيستي و گروههاي فلسطيني، مسئوليت هماهنگي درباره سفر خالد مشعل را که قرار است پنجشنبه اين هفته صورت گيرد به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاري شين‌هوا از غزه ، نشار بعيد دانست که اسرائيل خالد مشعل و رهبران حماس را به هنگام سفر به غزه هدف قرار دهد.بر اساس توافق آتش بس ، اسرائيل نمي تواند رهبران گروههاي فلسطيني را هدف حمله قرار دهد.

نشار در عين حال گفت : اشغالگران غير قابل اعتماد هستند زيرا ماهيت نيرنگ کارانه دارند.وي افزود ضمانتهاي سفر مشعل به توافق اعلام شده آتش بس مربوط مي شود و بر اساس هماهنگي بين مصر و اشغالگران، اين سفر صورت خواهد گرفت اما احتمال نمي دهيم که اسرائيلي ها هيئتي را که مي آيد هدف قرار دهند زيرا پاسخ مقاومت قطعا دردناک خواهد بود .نشار گفت اين نخستين بار نيست که مشعل براي سفر به غزه تلاش مي کند و موفق شده است که با طرف مصري در اين خصوص هماهنگي کند.

اين براي نخستين بار خواهد بود که مشعل از سال 1996ميلادي تاکنون به نوار غزه مي آيد.موسي ابو مرزوق معاون مشعل و شماري از اعضاي دفتر سياسي حماس وي را در سفر به غزه همراهي خواهند کرد.

يک منبع در حماس گفت سفر مشعل و همراهانش به غزه چند روز طول خواهد کشيد و آنها در جشن مردمي که حماس شنبه آينده به مناسبت سالگرد تأسيس اين جنبش برگزار مي کند، شرکت خواهند کرد.اين منبع بعيد ندانست که موضوع رياست دفتر سياسي حماس در اين سفر مشخص شود. مشعل بارها اعلام کرده است براي اين سمت ديگر نامزد نخواهد شد.

برچسب ها: اسرائیل ، مشعل ، غزه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار