هلاکت چندین شورشي طالبان در افغانستان

ناتو اعلام کرد چندین جنگجوی طالبان از جمله یک رهبر محلی در عملیات روز چهارشنبه در استان کونار در شرق افغانستان کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ ناتو در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی افغان و ائتلاف در عملیاتی مشترک در منطقه دره پیچ در استان کونار در روز گذشته اخبار - یک رهبر محلی طالبان - و چندین جنگجوی دیگر را کشتند.

اخبار با جنگجویان طالبان در استان کونار همکاری می کرد و مستقیما مسئولیت تأمین پول و تجهیزات جنگجویان را برای استفاده در حملات علیه نیروهای افغان و ائتلاف در این استان بر عهده داشت.

علاوه بر این نیروهای افغان و ناتو در عملیاتی در منطقه دهنه قوری در استان بغلان در شمال افغانستان یک رهبر طالبان را دستگیر کردند. در بیانیه ناتو آمده است:طی این عملیات نیروهای مشترک همچنین چندین جنگجوی مظنون را بازداشت و مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط کردند. شورشیان طالبان هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده اند.

نیروهای افغان و حدود صد هزار نظامی ائتلاف اخیرا عملیات پاکسازی علیه شورشیان طالبان را شدت بخشیده اند. عصر روز چهارشنبه چهار نیروی پلیس و دو غیر نظامی افغان بر اثر انفجار در یک پاسگاه پلیس در شهر غزنی مرکز استان غزنی در شرق افغانستان زخمی شدند.
برچسب ها: ناتو ، طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار