احمدي‌نژاد در حاشيه جلسه هيات دولت:

وزارت ارتباطات بايد به شكل سازمان و تحت مديريت رئيس‌جمهور اداره شود/ دولت هيچ دخالتي در انتخابات ندارد

رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز مهمترين دغدغه دولت رفع فشارهايي است كه بدون دليل موجه، زندگي مردم را هدف قرار داده است، گفت: البته دشمنان تلاش زيادي مي‌كنند تا ملت ايران را تحت فشار قرار دهند، اما مي‌شود اين فشارها را كاملاً حذف كرد و تلاش دولت اين است كه همه براي عبور از اين شرايط همراه و همدل شوند و معتقدم بالاخره اين اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا از تغييرات اخير در دولت هدفي را مد نظر داشته‌اند، گفت: حتماً اين تغييرات هدفمند بوده است؛ هدف دولت از هر اقدامي اداره بهتر امور كشور است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه در شرايط كنوني جهان بايد در عرصه بين‌الملل از همه ظرفيت‌ها براي تأمين منافع كشور استفاده كرد، اظهار داشت: اگرچه وزارت امور خارجه با هوشمندي و تلاش فراوان تأمين منافع ايران در جهان را دنبال مي‌كند، اما رياست جنبش عدم تعهد نيز ظرفيتي تاريخي است كه هيچگاه پيش از اين، نظير آن در اختيار ايران نبوده است و بايد از آن به بهترين نحو ممكن استفاده كرد و اين موضوع مستلزم تمركز سرمايه‌گذاري و توجه جدي است.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، احمدي‌نژاد درباره تغيير وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطر نشان كرد: تغييرات در اين وزارتخانه و ادغام آن از قبل مطرح بود چرا كه اولاً، دولت هر اندازه كوچكتر باشد بهتر است و دوم اينكه با توجه به واگذاري بخش‌هاي زير مجموعه اين وزارتخانه به بخش خصوصي عملاً آنچه در مجموعه اداري وزارت ارتباطات باقي مي‌ماند در قواره يك وزارتخانه نيست و بايد به شكل يك سازمان زير نظر رئيس‌جمهور و يكي از وزرا اداره شود.

رئيس‌جمهور ادامه داد : تغييرات در اين وزارتخانه موضوعي جدي نبوده و حكم سرپرستي براي آن از 4 ماه پيش تهيه شده بود منتهي منوط به تمهيد مقدماتي بود كه فراهم شد.

وي تصريح كرد: دولت به اين موضوع كه ادغام وزارتخانه‌ها نيازمند ارائه لايحه به مجلس است، اشراف دارد و با آن موافق است، اما جابه‌جايي‌هاي وظايف وزارتخانه‌ها طبق قانون برنامه و قوانين عادي از اختيارات شورايعالي امور اداري است.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اينكه متأسفانه امروز در كشورمان بعضي‌ها از سياست‌ و مديريت انقلاب و كشور فقط انتخابات را مي‌بينند و آن هم براي اينكه خودشان به قدرت برسند، تاكيد كرد: كساني كه مي‌خواهند نظر مردم را در انتخابات محدود كرده يا آنگونه كه خود مي‌خواهند هدايت كنند، كاملاً در اشتباه هستند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي انتخابات را تجلي اراده مردم در اداره كشور توصيف كرد و گفت:‌ دولت در انتخابات هيچ گونه دخالتي ندارد و فقط به دنبال كشف نظر مردم و بسترسازي براي برگزاري يك انتخابات باشكوه همراه با حضور حداكثري مردم است تا رئيس‌جمهوري با بالاترين راي ممكن و البته با تشخيص مردم سركار بيايد.

احمدي‌نژاد افزود: آنچه در عرصه انتخابات براي دولت مهم است بسترسازي براي رقم خوردن بالاترين حضور مردمي است كه اين دو مسئله معنا در خود نهفته دارد؛ اول اينكه حضور حداكثري مردم در انتخابات معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي را به نفع ملت ايران جهت مي‌دهد و دوم اينكه تمركز بالاي اراده مردم بر يك كانديدا خودبه‌خود بسياري از مسائل را به سمت حل شدن هدايت مي‌كند.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر مهم و مؤثر بودن انتخابات در تنظيم امور داخلي و بين‌المللي كشور، اظهار داشت: نبايد مردم را در چارچوب حزب و گروه براي كسب قدرت ديد بلكه بايد در نظر و عمل به اين مسأله كه هر چه مورد تشخيص مردم قرار گرفت مورد احترام و قبول همگان باشد، تأكيد شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ملت ايران نشان داده در هر مقطعي بهترين تصميم را به نفع كشور و تاريخ گرفته است، تصريح كرد: ما كاملاً خيالمان از جانب مردم راحت است و حتي يك دقيقه درباره اينكه چه كسي كانديدا شود يا رأي بياورد، فكر نمي‌كنيم بلكه تمام تمركز خود را بر اين قرار داده‌ايم كه مشكلات را حل كنيم و معتقديم ملت، تصميم خود را در انتخابات خواهد گرفت و براي بنده اين يك امر يقيني است كه هر تصميمي كه ملت بگيرد بهترين تصميم است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه تلاش برخي‌ها براي محدود كردن مردم در دسته‌ها و گروه‌ها و هدايت راي و نظر آنها درست نبوده و به جايي نمي‌رسد، خاطر نشان كرد: اين حرف نبايد مستمسك قرار گيرد تا ما را به مخالفت با تحزب معرفي كنند چرا كه هيچ ملتي در ظرف محدود جا نمي‌شود و حتي در آمريكا كه مدعي پيشرو بودن در عرصه دموكراسي است، بخش اندكي از مردم عضو رسمي احزاب هستند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: دولت هيچ برنامه‌اي براي تأثيرگذاري بر انتخاب مردم ندارد؛ اين انديشه و فرهنگ دولت است كه بايد بدون توجه به اينگونه مسائل كشور را به جلو برده و توطئه‌ها را خنثي كند تا برخي فشارها از دوش مردم برداشته شود. دولت مطلقاً اعتقادي به تأثيرگذاري بر انتخابات و هيچ تصميم و تغييري در دولت با هدف انتخاباتي صورت نگرفته است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه از ابتداي آغاز بكار دولت گفتيم كه اين دولت براي پيشبرد امور و اداره بهتر كشور تا روز آغاز جابه‌جايي دارد، گفت: مگر قرار است وزرا استانداران يا مقامات دولتي به‌جاي مردم در انتخابات تعيين تكليف كنند؟ آيا تغيير يك وزير يا يك مسئول دولتي مي‌تواند بر رأي مردم در انتخابات تأثير بگذارد؟ كساني كه اينگونه مي‌انديشند مردم و روحيات آنان را نشناخته‌اند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: دولت بر اساس يك برنامه و استراتژي امور كشور را به پيش مي‌برد و در اين مسير تغييرات براي بهبود اوضاع و تسريع پيشرفت كشور اتخاذ مي‌شود البته اگر دولت برنامه‌اي نداشت تغييرات شخصي مي‌شد و مي‌شد هر تفسيري از آن كرد اما امروز اين تغييرات فقط در راستاي پيشبرد بهتر برنامه هاي اتخاذ شده است.

رئيس جمهور اظهار داشت: اميدوارم روزي اين فرصت فراهم شود تا بتوانيم اقداماتي را كه دولت انجام داد تشريح كرده و بگوييم كه اگر اين اقدامات انجام نمي‌شود امروز وضع به چه گونه بود.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي ديگري درباره ايجاد هياتي از سوي مجلس براي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: در قانون اساسي نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان و رياست جمهوري بر عهده شوراي نگهبان گذاشته شده و هيچ جايگاهي براي نظارت مجلس بر اين انتخابات‌ها در قانون اساسي وجود ندارد.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره سرنوشت اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: اين قانون مهمترين طرح اقتصادي دولت بود كه بايد هم اجرا شود. اگرچه مخالفاني هم دارد اما بايد همه كمك كنند تا اين قانون به طور كامل به بهترين شكل انجام شود.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه نمايندگان مجلس معتقدند دولت در تقديم لايحه بودجه به مجلس تاخير دارد، خاطر نشان كرد:‌ اين يك مساله يكطرفه نيست كه عده‌اي بنشينند و در قوه ديگري براي خودشان به طور يكطرفه تصميم بگيرند و زمان براي آن تعيين كنند بلكه بايد ملاحظات زيادي در تنظيم اين لايحه در نظر گرفته شود و با تفاهم كارها پيش برود.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نرخ ارز در لايجه بودجه 92 چقدر در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بايد اقتصاد كشور به سمتي سوق يابد كه از نقش‌آفريني ارز خارجي در آن كاملاً مستقل شود.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه به نظر مي‌رسد مواضع گروه 1+5 درباره نحوه مواجه با ايران تغيير كرده است، تصريح كرد: مواضع جمهوري اسلامي ايران كاملاً شفاف و روشن است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه همواره تاكيد كرده‌ايم كه منافع همكاري و همراهي براي همه بيش از تقابل است، اظهار داشت: اگر بناست زرادخانه‌هاي اتمي برچيده شده و سلاح كشتار جمعي ساخته نشود همه بايد با هم همكاري كنند، چرا كه دنيا با همكاري و تفاهم بهتر اداره شده و دنياي بهتري خواهد بود.

رئيس جمهور با يادآوري موضع جمهوري اسلامي ايران در تابستان سال 1386 مبني بر اينكه ايران به فناوري صلح آميز هسته‌اي دست يافته و هسته‌اي شده است، خاطرنشان كرد: آن موقع عنوان شد كه ايران هسته‌اي شده و تلاش براي جلوگيري از دستيابي ايران به اين توانمندي موضوعيت ندارد، پس بهتر است با يكديگر همكاري و همراهي داشته باشيم.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ نگراني و مشكلي براي همكاري در عرصه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي با ديگران ندارد، گفت: عده‌اي كه شرايط بين‌المللي را درك نمي‌كنند چنين تصور دارند كه ممكن است بتوانند با زور با ملت‌ها مقابله كنند البته اگرچه ممكن است به اين ترتيب دستاوردهاي كوتاه‌مدتي نيز داشته باشند، اما بالاخره مردم و ملت‌ها در مقابل آنها عكس‌العمل نشان مي‌دهند.

رئيس جمهور اظهار داشت: ممكن است دشمنان در مقابله با ملت ايران دستاوردهاي مختصري نيز داشته باشند اما ملت ايران در طول تاريخ پرافتخار خود از اين دست حوادث بسيار ديده و آنها را با سلامت و پيروزي پشت سر گذاشته است لذا به نفع دشمنان است كه با مردم ايران همكاري و همراهي كنند، چرا كه در غير اين صورت اين ملت از آنها و بداخلاقي‌هايشان عبور خواهد كرد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه سفرهاي استاني چه زماني آغاز مي‌شود؟ تصريح كرد: براي برگزاري ادامه سفرهاي استاني برنامه‌‌ريزي شده است و ان‌شاء الله به زودي پس از سفر به عراق اين سفرها از سر گرفته خواهد شد.

رئيس جمهور درباره ويژگي‌هاي بودجه 92 گفت: دولت برنامه جامع و وسيعي براي توسعه كشاورزي آغاز كرده و با توجه به اينكه در حال حاضر مهمترين مشكل ما در بخش كشاورزي وابستگي به واردات برخي نهاده‌هاي كشاورزي است، تلاش شده با اجراي يك طرح ضربتي در تأمين اين بخش از نيازهاي كشاورزي به خودكفايي برسيم.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: همچنين در بررسي بودجه تلاش شده، سهم نفت به حداقل ممكن برسد چرا كه دليلي ندارد كشوري كه رو به پيشرفت بوده و اقتصاد بزرگي دارد، در بودجه به درآمد يك بخش متكي باشد.

رئيس جمهور اظهار داشت: نهادهاي زيادي بودند كه به بهانه‌هاي مختلف به بودجه وصل شده و از آن استفاده مي كردند و دولت با يك كار كارشناسي تمام نهادهايي را كه قطع سهم آنها از بودجه به كشور آسيب نمي‌زد از فهرست دريافت بودجه دولتي حذف كرد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: به نظرم بودجه سال 92 بودجه خوبي خواهد بود كه آثار بازي‌هاي دشمنان را براي ملت خنثي خواهد كرد. اين امكان وجود دارد كه با توجه به توان و آمادگي ملت و دولت با چند حركت از شيطنت‌ها، توطئه‌ها و خود دشمن عبور كرده و در چايگاهي بالاتر از آنها قرار گيريم.

رئيس جمهور افزود: امروز مهمترين دغدغه دولت رفع فشارهايي است كه بدون دليل موجه، زندگي مردم را هدف قرار داده است نه اينكه اين فشارها دليلي نداشته باشد چرا كه دشمنان خيلي عليه ملت ايران تلاش مي‌كنند اما مي‌شود اين فشارها را كاملاً حذف كرد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: تلاش مي‌كنيم همه براي عبور از اين شرايط همراه شوند و معتقدم بالاخره اين اتفاق خواهد افتاد.

رئيس جمهور گفت: دولت تلاش مي‌كند تا قدرت خريد مردم افزايش يابد و اگرچه عده‌اي هستند كه با اين موضوع مخالفت مي‌كنند، اما با توجه به توان اقتصادي كشور، مي‌توانيم به اين هدف برسيم.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: دولت نشان داده كه تضميني كار مي‌كند و هر گاه در عرصه كارهاي مهم و بزرگ وارد شده است با كمك مردم و ياري خداوند آن كارها را به خوبي پيش برده و حالا هم بايد همه تلاش كنيم تا قدرت خريد مردم و وضع اقتصادي آنها بهبود يابد.

رئيس جمهور اجراي طرح نظام سلامت و پزشك خانواده را از طرح‌هاي اساسي دولت عنوان كرد و اظهار داشت: در حال حاضر هم دولت و هم مردم هزينه‌هاي زيادي براي سلامت پرداخت مي‌كنند كه مي‌شود از اين هزينه‌ها به نحو مطلوب‌تري استفاده كرد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در حال حاضر هيچ سلسله‌ مراتبي در عرصه بهداشت، سلامت و درمان مردم وجود ندارد، تصريح كرد: بايد به جايي برسيم كه هركس پزشك مخصوص و پرونده پزشكي داشته باشد و به طور مرتب تحت نظر و مراقبت يك پزشك باشد و يك نظام سلسله‌اي مشاوره و راهنمايي سلامت و درمان ايجاد شود.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد: اميدوارم هر چه سريع‌تر از نظام درماني و خدمات بيمه‌اي چند سطحي فعلي كه هم دولت و هم مردم را مجبور به پرداخت هزينه‌هاي سنگين سلامت مي‌كند و بهره كمي از آن نصيب هر دو طرف مي‌شود، عبور كرده و يك نظام سلامت جامع و يك سازمان جامع خدمات بيمه داشته باشيم.

احمدي‌نژاد گفت: به زودي سازمان بيمه جامع واحد تشكيل و مسئول آن نيز منصوب خواهد شد تا همه بيمه‌ها زير يك چتر قرار گرفته و خدمات بيمه‌اي هماهنگ و منسجمي به مردم ارائه شود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار