رقابتهای هند بال بانوان قهرمانی آسیا؛

نصیری:شکست مقابل تیم های بزرگ آسیا قابل پیش بینی بود/فاصله هند بال بانوان ایران با تیم های قاره کهن زیاد است

دبیر فدارسیون هندبال گفت: تاکنون 3 دیدار خود درمسابقات قهرمانی آسیا را مقابل تیم های بزرگ این قاره باختیم این شکستها قابل پیش بینی بود.

خسرو نصیری دبیر فدارسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ گفت:  متاسفانه 3 مسابقه اخیر خود را مقابل تیم های قدرتمند و قدر آسیا یعنی کره شمالی، جنوبی و چین باخته ایم این شکستها قابل پیش بینی بود و این موضوع نشان می دهد که هندبال بانوان کشورمان برای رسیدن به این تیم ها فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در بازی مقابل این تیم با اختلاف زیاد باختیم و فقط مقابل اندونزی بردیم تیمی که برای اولین بار دراین رقابت ها شرکت می کند.

نصیری در ادامه گفت: کره جنوبی قهرمان جهان بوده و در المپیک نیز حضور داشته است و در این بین چین و کره شمالی نیز جز برترین های آسیا هستند و در مقابل هند بال کشورمان بانوان تازه در اول راه است و حالا حالا باید کار کند.

وی عنوان کرد: سانیا پاسخ 5-4 ماهی است که رهبری تیم ملی بانوان را برعهده گرفته استو تیمی که به این رقابتها اعزام شده است با کیفیت نسبت به گذشته است و از نظر گروهی بهتر عمل می کند اگر در گذشته زنگ تفریح برای سایر تیم ها بودیم اماالان پیشرفت خوبی کرده ا یم و نباید از آنها توقع مقام داشت.

نصیری اضافه کرد: تیم ملی فردا به مصاف چین تایپه (تایوان) خواهد رفت اگر در بازی مقابل این تیم به برتری راه یابد چهارم می شود و باید برای مقام های پنجم الی هشتم مبارزه کند و در صورت باخت باید برای رده های بعدی می جنگد.

وی گفت: تیم اعزامی با قرعه کشی نامناسب روبرو شد و در گروه خود با تیم های قدر آسیا همگروه شد و یک جورهایی با بد شانسی روبرو شدند.

نصیری اشاره کرد: اگر دیدارهای قبلی را باختیم باید این ناکامیها را فراموش کنیم و با بازی بهتر مقابل دیگر حریفان مقام بهتر نسبت به سالهای گذشته کسب کنیم.

وی عنوان کرد: ما از عملکرد پانیچ راضی هستیم و اگر از نظر مالی تامین شویم می خواهیم وی را نگه داریم و از او در رده های پائین تر استفاده کنیم./

نصیری گفت: این مربی صربستانی کارنامه درخشانی در هند بال دارد و امیدوارم اسپانسری باشد که از تیم ملی حمایت کند و ما از پانیچ در تیم های ملی بهره ببریم و اگر هم حضور وی در هند بال بانوان مسیر شد باید از مربی بالاتر و بهتر از این مربی استفاده کنیم و دانش مربیان را بالا ببریم.

وی یاد آور شد: بازی با حجاب بانوان ایرانی مقابل سایر حریفان سخت است ولی آنها با فرهنگ و شعائر اسلامی خود به میدان می روند و این برای ما افتخار بزرگی است.

نصیری  گفت: هندبال ورزشی سنگینی است و افرادی که در آن حضور دارند باید بصورت حرفه ای یاد گیرند و البته میهج و هیجانی است.

وی یاد آور شد: بانوان کشورمان در گذشته دوبار به مسابقات آریای اعزام شدند و در بین 8 تیم هفتم و هشتم شدند و در سال جاری نیز 12 تیم در این رقابتها حضور دارند و امیدواریم عنوانی کسب کنند که رتبه گذشته مان را ارتقا دهد.

نصیری گفت: هدف فدارسیون رو به جلو حرکت دادن هندبال کشورمان است و با آوردن مربی خارجی و از همه مهمتر برگزاری اردوها در زمان مناسب قصد دارد تا این ورزش را در میان بانوان توسعه دهد و آنها نیز همپای مردان به رقابت بپردازند.

نصیری در پایان خاطر نشان کرد: بانوان ایرانی توانایی لازم را در عرصه های بین المللی دارند و باید به تجربه هایشان اندوخته شود و حضور در میاد این برون مرزی را بیشتر تجربه کنند و مطمئن هستم با این پتانسیل و قابلیت ها در آینده حرفههای زیادی برای گفتن خواهند داشت./آق

برچسب ها: هندبال ، آسیا ، فاصله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار