مرحله يك شانزدهم جام حذفي فوتبال؛

جدال مدعيان، استراحت خوش شانس‌ها

مرحله يك شانزدهم جام حذفي در حالي در روزهاي پنج شنبه و جمعه با برگزاري 9 ديدار آغاز مي شود كه 6 تيم اين مرحله را بدون مسابقه طي مي كنند.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ مرحله يك شانزدهم جام حذفي قرار بود با حضور 32 تيم آغاز شود كه با انصراف 6 تيم از اين رقابت ها حريفانشان مرحله يك شانزدهم را بدون برگزاري مسابقه طي مي كنند اين تيم هاي خوش شانس راه آهن – نفت تهران – مس رفسنجان – صباي قم – فجر سپاسي و تراكتورسازي هستند كه با استراحت در اين مرحله بصورت مستقيم وارد مرحله يك هشتم جام حذفي مي شوند.

در ميان 9 ديداري كه در روزهاي پنج شنبه و جمعه 23 و 24 آذر ماه برگزار مي شود دو تيم ملوان و پرسپوليس تهران نيز 29 آذر ماه به مصاف هم مي روند.



در 9ديدار اين دو روز تيم استقلال تهران به مصاف سايپا – سپاهان اصفهان به مصاف فولاد – داماش ايرانيان به مصاف داماش گيلان – ذوب آهن اصفهان به مصاف ملي حفاري اهواز – سايپا شمال به مصاف مس سرچشمه – شهرداري ياسوج يه مصاف مس كرمان – استقلال اهواز به مصاف گهر درود – ابومسلم به مصاف نيروي زميني مي رود.

**جدال هميشه جذاب / استقلال – سايپا

تيم هاي استقلال تهران و سايپا البرز در مرحله يك شانزدهم جام حذفي در حلي به مصاف هم مي روند كه آبي پوشان استقلال در پايان نيم فصل اول در رتبه دوم جدول قرار گرفتند، استقلال يكي از تيم هايي است كه بهترين خط دفاع را در مسابقات ليگ كسب كرده است.

تيم سايپا البرز نيز در پايان نيم فصل اول رقابت ها هفتم شد. تيم استقلال در حالي مسابقات جام حذفي اين دوره را شروع مي كند كه در فصل قبل عنوان قهرماني جام را از آن خود كرده بود.



جدال تيم هاي استقلال و سايپا در حالي پيگيري مي شود كه استقلال در هفته دوم ليگ سايپا را 2 بر يك شكست داد. اين دو تيم همواره بازيهاي حساس و جالبي دارند كه نتيجه آن غير قابل پيش بيني است.

**جدال مدعيان/سپاهان – فولاد

تيم هاي سپاهان و فولاد خوزستان همواره يكي از جنجالي ترين – زيباترين بازيهاي جام حذفي و ليك را انجام داده اند. شرايط هردو تيم در اين برهه از زمان بسيار خوب است. سپاهاني ها موفق شده اند عنوان قهرماني نيم فصل را از آن خود كنند و از طرف ديگر شاگردان فركي در فولاد رتبه سوم جدول را از آن خود كرده اند.

سپاهان اين بار به مصاف تيم مي رود كه بهترين خط حمله را در ميان تيم هاي ليگ داشته است و جدال دو تيم بدون شك بسيار زيبا خواهد بود.



**ويسي جبران مي كند؟/ابومسلم – پيكان

پيكان ويسي امسال خوب كار نكرده است. پيكاني ها در حالي كه مي خواستند فصل خود را با كاظمي آغاز كنند به علت مشكلات مختلفي نتوانستند با اين مربي در ليگ كار كنند و با ويسي كه پارسال در صبا خوب نتيجه گرفته بود، همكاري كردند.

پيكان مي تواند ناكامي هاي خود در ليگ برتر را در جام حذفي جبران از طرفي ابومسلمي ها هم انگيزه بالايي دارند تا در جام حذفي خود را نشان دهند.



**جدال خانواده داماش/داماش گيلان – داماش ايرانيان

داماش گيلان و داماش ايرانيان نيز در جام حذفي با هم به رقابت مي پردازند. داماش گيلان با هدايت حميد درخشان در پايان نيم فصل اول ليگ برتر در رتبه يازدهم جدول قرار گرفت. داماش يكي از خط دفاع هاي ضعيف در ميان تيم هاي ليگ برتري را داراست.

داماش گيلان اين بار به مصاف هم خانواده خود داماش ايرانيان مي روند وبايد ديد چه ديداري را رقم مي زنند.

**ذوب آهن اصفهان – ملي احفاري اهواز



تيم هاي ذوب آهن اصفهان و ملي احفاري اهواز نيز در رقابت هاي مرحله يك شانزدهم جام حذفي به مصاف هم مي روند. ذوب آهني ها امسال شرايط خوبي در ليك ندارند آنها با 13 امتياز در رتبه شانزدهم جدول قرار دارند و در مصاف با ملي احفاري اهواز فرصت دارند تا ناكامي ها و عدم نتيجه گيري شان را تا حدي جبران كنند.

**شهرداري ياسوج – مس كرمان



دو تيم شهرداري ياسوج و مس كرمان نيز در جام حذفي به مصاف هم مي روند. مس كرمان در پايان نيم فصل اول ليگ برتر با 24 امتياز نهم جدول شد.

مسي ها با ابراهيم قاسمپور در حالي به مسابقات جام حذفي مي روند كه 7 بازيكن كليدي خود را در اختيار ندارند يا در مسابقات غرب آسيا حضور دارند و يا مصدوم هستند شهرداري ياسوج نيز يكي از تيم هاي با انگيزه دسته يك است كه بي شك جدال آنها با مس تماشايي خواهد شد.

**سايپا شمال – مس سرچشمه



مس سرچشمه تيمي كه ابتداي ليگ يازدهم به ليگ برتر آمد و در انتهاي فصل هم سقوط كرد به مصاف سايپا شمال مي رود.

اين تيم با انگيزه به ميدان مي روند تا در ميان تيم هاي ليگ برتري خودي نشان دهند و چه بسا مهره هايي كه به دنياي ليگ برتر معرفي كنند.

**جدال حيثيتي براي گهر/استقلال اهواز – گهردرود



گهر شرايط خوبي ندارد. شاگران مايلي كهن در پايان نيم فصل با 9 امتياز در قعر جدول به سر مي برند و حالا بايد در جام حذفي به مصاف استقلال اهوازي بروند كه شايد تيم هجدهم ليگ برتر را تيمي ضعيف بشمارد اما تيم هاي قعر نشين نشان داده اند كه در بازي هاي حيثيتي بسيار با انگيزه عمل مي كنند. جدال استقلال اهواز وگهر دورود نيز تماشايي خواهد بود.

**نيروي زميني – صنعت نفت آبادان

تيم صنعت نفت آبادان در ليگ قوي عمل نكرده است. صنعت نفتي ها با 11 امتياز رد رتبه هفدهم جدول قرار دارند آنها به مصاف تيم نيروهاي زميني مي روند و بايد تلاش كنند تا نتيجه قابل قبولي كسب كنند.



گفتني است؛ پرسپوليس و ملوان هم در 29 آذر به مصاف هم مي روند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار