همراهان ملزوم تر از لازم:

جای خالی همراهان همیشه مشکل ساز است

در بسیاری از مسابقه ها کاروان هایی از افراد به همراه ورزشکاران به محل اجرای مسابقات می روند که البته همیشه جای خالی برخی شخصیت ها در آن دیده می شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: تیم های ورزشی اغلب برای انجام مسابقات خود از شهر خود به شهر دیگری می روند و یا از کشور خارج شده و راهی کشور میزبان می شوند آنها کاروانی از تیم خود متشکل از بازیکنان و تعدادی همراه دارند همراهان اغلب سرمربی و سرپرست تیم ها می باشند که البته در بسیار از موارد برخی مهره های دیگر هم در لیست اعزامی ها دیده می شوند که البته لزومی به همراهی آنها با تیم نیست در این میان در بسیاری از کاروانهای اعزامی جای خالی شماری از شخصیت ها با پست و وظیفه خاص باقی می ماند این دسته از افراد همان کسانی هستند که عقیده برخی مدیران ناآگاه حضورشان در جمع تیم الزامی نیست افرادی مثل کارشناس تغذیه، ماساژور و روانشناس و... که در مسابقات و به ویژه تور سخت های بین المللی و حساس می توانند حتی در باخت یا شکست تیم ها تاثیر مستقیم داشته باشند.

در این گزارش قصد داریم هر چند کوتاه به بررسی اثرات و فواید حضور این دسته همراهان در تیم های ورزشی بپردازیم تا در انتها تصمیم گیری باز هم به عهده مدیرانی باشند که بدون شک هدف اصلی شان در مدیریت موفقیت مجموعه ای است که در آن فعالیت دارند و به طور قطع اگر از فواید حضور این همراهان آگاه شوند در جذب آنها کوتاهی نخواهند کرد.

نسخه های شفا بخش یک روانشناس

روانشناسان آن دسته از همراهانی هستند که تجربه و آموزهای علمی هم ثابت کرده است می توانند تاثیر بسیار مثبتی روی عملکرد بازیکنان و تیم داشته باشند.

روانشناسان می توانند به ویژه در مسابقات بین المللی و حساس که فشار روانی زیادی بر روی بازیکنان و به طور کلی تیم وجود دارد آرامش را به مجموعه هدیه کند تجربه نشان می دهد در بسیاری از مسابقات حساس عدم وجود یک روانشناس در تیم باعث شده است تا بازیکن با استرس قدم به میدان بگذارد و به همین دلیل نتواند کارآیی لازم را داشته باشد و نتیجه بگیرند.

روانشناسان نه تنها به صورت گروهی تیم را زیر نظر دارند بلکه نسخه های شفابخشی برای فرد گروه خود دارند آن ها به خوبی روش برخورد با شرایط و افراد را می دانند و سعی در آرام تر کردن اوضاع شرایط دشوار دارند.

روانشناسان می توانند انگیزه های فردی و گروهی را تا حد افسانه ای بالا ببرند انگیزه هایی که به طور مستقیم روی عملکرد و نتیجه آنها تاثیر می گذارد بطور کلی بازیکنان وقتی می توانند همه بازدهی خود را در زمین مسابقه داشته باشند که از آرامش روانی کافی برخوردار باشند و این آرامش روانی بدون کمک یک روانشناس بدست نمی آید.

رفع خستگی با ماساژورها

خستگی ناشی از تمرینات و اردوها به ویژه زمانی که پر فشار باشد نیاز به رفع شدن دارد هیچ بازیکنی قادر نیست بدون اینکه خستگی اش رفع شود دوباره تمرین کند اگر هم تمرین کند تمرینش بازدهی کافی و لازم را نخواهد داشت.

ماساژورها در این گونه مواقع می توانند به کمک تیم بشتابند آن ها از طریق روش های علمی و آموزش های درستی که دیده اند ماساژ خوبی روی بازیکنان پیاده کنند ماساژورهایی که ضمن رفع خستگی به گردش خون را سریع تر کند و آمادگی بدن را بالا ببرد. این ماسساژورها به ویژه در تمریناتی که به تحرک زیادی نیازمند است اهمیت بیشتری می یابد ماساژورها آن هایی هستند که اغلب تیم ها توجه کافی را آن ها ندارند و همین قضیه باعث می شود تا بازیکنانشان نتوانند به خوبی عمل کنند.

کارشناس تغذیه

کارشناسان تغذیه نیز یکی دیگر از مهمترین افرادی هستند که باید در تمرینات و به ویژه اردوهای پیش از بازی مخصوصا آن ها که در خارج از کشور برگزار می شود حضور داشته باشند.

کارشناسان تغذیه به خوبی می دانند که پیش و پس از تمرینات باید چند ماده غذایی را مصرف کرد و یا اینکه با شرایط بدنی و به ویژه هر بازیکن آشنا هستند و رژیم های غذایی فردی و گروهی را تنظیم و آن را در اختیار آشپز  تیم قرار می دهند میزان نمک و چاشنی های مورد استفاده در غذا و در نظر گرفتن کالری موجود در هر غذا از جمله مهمترین مواردی است که کارشناسان تغذیه ضمن توصیه به رعایت به بهداشت به آشپزان ارائه می دهند.

بازیکنان وقتی تغذیه خوبی داشته باشند در نشان دادن تکنیک های خود موفق تر خواهند بود و انرژی بیشتری نیز خواهند داشت به هر حال این ها تنها بخشی از همراهان مورد نیاز در تیم ها بودند که می بایست مدیران به فواید مهم حضور آن ها در تیم دقت کنند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار