وزیر فرهنگ و ارشاد:

240 غلط تاریخی و لفظی در کتاب "شرح اسم" وجود داشت

طبق اعلام دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری حدود 240 غلط تاریخی و لفظی برای کتاب" شرح اسم" مشخص شده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران،سید محمد حسینی _وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ در جمع خبرنگاران گفت: مهرماه سال جاری در کشور روسیه هفته فرهنگی برگزار شد که ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روسیه دعوت کردیم تا به ایران بیاید و وی نیز پذیرفت.
وی افزود: امروز تفاهم نامه ای با وزیر فرهنگ کشور روسیه امضا کردیم که در شهریور سال 92 هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار شود و اگر کشور روسیه بخواهد در ایران فعالیت های فرهنگی داشته باشد ما نیز با آن موافق هستیم.
حسینی ادامه داد: امروز در دنیا سیاه نمایی بسیاری می شود تا کشور ایران به بدترین شکل ممکن نشان داده شود.

*درباره ایران سیاه نمایی بسیار می شود

وی اظهار داشت: خوب است که واقعیت های کشور ایران از طریق فیلم به جهانیان نشان داده شود، براي شركت در مسابقات قرآني؛ بهمسلمانان کشور"تاتارستان" اعلام آمادگی کرده ایم و در هفته فیلم آنها بعضی از قاریان روسی بیایند و شرکت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: امیدوارم این سفر فصل جدیدی در توسعه روابط فرهنگی ایران و روسیه باشد.
در ادامه این گفتگو حسینی در خصوص جایزه جلال آل احمد اظهار داشت: طبق نظر هیات علمی این کتاب در حدی نبود که به عنوان کتاب برگزیده و برتر انتخاب شود.
وی بیان کرد: این کتاب در اولین چاپی که داشت طبق گفته دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری دارای 240 غلط تاریخی و لفظی بود.

* "شرح مراسم" مجوز نداشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همچنین این کتاب دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود و بدون مجوز در نمایشگاه کتاب حضور داشت.در نتیجه هیات علمی تصمیم گرفت تا کتاب "شرح اسم" به عنوان کتاب برگزیده انتخاب نشود.
حسینی در خصوص انتصاب پورمحمدی گفت: ما امروز محدودیت های اعتباری بسیار داریم که باید در این زمینه تلاش بسیار کنیم.امروز به لحاظ فرهنگی ما آمادگی کارها و فعالیت های فرهنگی هنری مختلفی را با کشورهای مسلمان آغاز کرده ایم و تصمیم داریم حدود 8 تالار بزرگ فرهنگ و هنر را در 8 استان کشور افتتاح کنیم.
حسینی اظهار داشت: به دلیل مشغله کاری فراوان و حضور در جشنواره های متعدد و برپایی مراسم های مختلف فرهنگی هنری و داخل و خارج از کشور انتصاب پورمحمدی به این سمت لازم بود./ص
برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، فرهنگ ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار