احراز صلاحیت شغلی با اخذ گواهینامه های مهارتی

مدیر کل روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: گواهی نامه های مهارتی به اشخاصی که در احراز صلاحیت های شغلی در آزمون های نظری و عملی دارای کد استاندارد موفقیت کسب کنند اعطا می شود.

رضا براتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: گواهینامه های مهارت مدرکی است که تایید می کند فرد   به استاندارد های لازم در حرفه مربوطه که از سوی افراد خبره تعیین شده دست یافته است.
 وی افزود: در واقع اشخاصی که در احراز صلاحیت های شغلی در آزمون های  نظری و عملی در حرفه های استاندارد موفقیت کسب کنند دارای صلاحیت لازم برای اخذ گواهینامه های مهارت هستند.
براتی در خصوص پروانه مهارت فنی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز گفت : برای تمامی شاغلان در بخش صنعت ساختمان که در آزمون حرفه مورد نظر شرکت  و موفق به کسب حد نصاب تعیین شده در آزمون های نظری و عملی می شوند پروانه مهارت فنی صادر می شود.
مدیر کل روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: هم چنین برای آن دسته از افرادی که در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت داشته و دارای تجربیات و توانمندی فنی و تخصصی بوده اما سطح تحصیلات آن ها کمتر از سطح پیش بینی شده در استاندارد های مهارتی است در صورت موفقیت در ازمون های  شفاهی و عملی گواهینامه صلاحیت حرفه  ای صادر می شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار