اردبیل/

بهره‌برداری از طرح گردشگری خیاوچایی در مشگین‌شهر

استاندار اردبیل گفت: سال آینده همزمان با برگزاری اولین همایش سرمایه‌گذاری ملی در مشگین‌شهر با حضور رئیس جمهور فاز اول مجتمع گردشگری خیاوچایی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/اکبر نیکزاد دیروز در بازدید از روند احداث این طرح که در منطقه گردشگری خیاوچایی – گردلو اجرا می‌شود، افزود: این منطقه از استعدادهای بالقوه مناسبی برخوردار است و قرار است فاز اول این طرح که به همت سرمایه‌گذار مراحل تکمیلی را سپری می‌کند تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شده و راه‌اندازی شود.

وی گفت:‌ ما برنامه‌ریزی‌های خودمان را برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه با حضور رئیس جمهور انجام دادیم و امیدواریم در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نیکزاد افزود: طرح ملی منطقه نمونه گردشگری خیاوچایی از طرح‌های گردشگری کشور است که با بهره‌برداری از آن صنعت گردشگری استان شتاب دو چندان می‌گیرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های فراوان گردشگری این منطقه به عنوان یک کانون جلب و توجه سرمایه‌گذاران برای حضور در اجرای طرحهای مرتبط با این حوزه گفت: این طرح در زمینی به مساحت چهار هکتار در حال اجرا است.

نیکزاد با برشمردن بخش‌های متعدد این مجموعه خاطرنشان کرد: این مجتمع شامل اماکن خدماتی، رفاهی و تفریحی از جمله سایت بالن‌سواری، پیست اسکی، بازارچه تجاری، رستوران گردان، واحدهای اقامتی، آب گرم معدنی و همچنین بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه است.

استاندار اردبیل در ادامه افزود: انتظار ما این است تا قطب گردشگری استان به عنوان دومین محور توسعه را رونقی مضاعف ببخشیم و بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه آن همت کنیم./ب

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.