مشهد/

مدیر واحد تحقیق و توسعه داروسازی ثامن : تولید داروهای ضدسرطان در داروسازی ثامن

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن گفت: با مطالعاتی که تاکنون برای تولید داروهای ضدسرطان در شرکت داروسازی ثامن صورت گرفته است، به زودی تولید داروهای ضدسرطان در داخل کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد علی اصغری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوعی داروی ضدسرطان تحت عنوان «فیلگراستیم» در نخستین مرحله تولید داروهای ضدسرطان در شرکت داروسازی ثامن تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: «فیلگراستیم» در کاهش عفونت بعد از شیمی درمانی سرطان‌های بدخیم، نوتروپنی (کاهش گلبول‌های سفید) مزمن شدید و بعد از پیوند مغز استخوان در بیماران سرطانی بالغ نیز تجویز می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: محصول دیگری که در آینده نزدیک به جمع محصولات شرکت داروسازی ثامن اضافه خواهد شد، شکل جدید محلول دیالیز صفاقی است که به شکل دو محفظه‌ای بوده و برای کاهش حساسیت بیماران نسبت به دیالیز صفاقی و دستیابی به نتیجه بهتر این روش درنظر گرفته شده است.

وی در باره وظایف واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن،گفت: این واحد پس از بررسی تولید محصولات جدید بر اساس نیازهای تعریف شده در واحد مطالعات استراتژیک، مراحل تولید داروی موردنظر را بر اساس دستورالعمل‌ها و فرمولاسیون حاصل از مطالعات انجام شده آغاز می‌کند.

وی افزود: مطالعه بر روی میزان پایداری داروها با توجه به شرایط فیزیکی کشور از جمله فعالیت‌های این واحد است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن ياداور شد: بررسی دقیق مراحل تولید دارو از جمله فرمولاسیون، روش تولید، انتقال تکنولوژی و هم‌چنین بهینه‌سازی خط تولید برای رفع مشکلات احتمالی تولید و بسته بندی محصولات از دیگر ماموریت‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن است.

وی  با اشاره به برنامه توسعه بخش تولیدات بیوتکنولوژی این شرکت، اعلام کرد: تاکنون محصولاتی هم‌چون هورمون رشد انسانی نوترکیب، بوسرلین و فرآورده‌های نوترکیب دیگر در این مجموعه تولید شده است./ب

برچسب ها: تولید ، دارو ، ضد ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.