همچنان جاده قدیم کرج بسته است؛

وقتي باران متهم اصلي پرونده مي شود!

بارش باران در روز 24 آبان ماه سال جاری باعث فرو ریختن پل کن در جاده قدیم کرج شد و وعده بازسازی یک ماهه این پل عملی نشد و به گفته مسئولان پایان امسال از آن بهره برداری خواهد شد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ انگار همین چند روز پیش بود که پایه های پل قدیمی و تاریخی روی رودخانه کن در جاده قدیم کرج بر اثر بارندگی فرو ریخت و چندین سوال را در اذهان باقی گذاشت و عبور و مرور شهروندان را مختل و باعث بسیاری از مشکلات شد.  
 
نکته جالب توجه در این است که قدمت این پل به حدود ۱۰ سال پیش باز می گردد و فروریختن آن جای بسی تامل دارد که چرا پلی که عمر آن در حدود ۱۰ سال است و با هزینه هایی که از مردم تهران اخذ می شود، ساخته شده  با یک بارندگی ویران می شود؟  
 
حال چه کسی مسئول ریزش و تخریب این پل است؟ آیا کسی پیدا می شود خساراتی که به شهروندان به دلیل مشکلات پیش آمده وارد شده را جبران کند؟  
 
به راستی مقصر اصلی حوادث اینچنینی کیست؟ آیا باران مقصر ریزش پل است؟!  
 
حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به فرو‌ریختن پل کن در جاده قدیم در استان تهران می گوید: «گره ترافیکی به وجود آمده در این مسیر به جاده مخصوص و اتوبان فتح هدایت شده و مردم را ساعت‌ها معطل می‌کند اماعملیات ترمیم و باز‌سازی این پل با سرعت در حال انجام است.»  
 
طلا با بیان اینکه بارش شدید باران موجب ریزش پل کن در جاده قدیم شده، می افزاید: «فرسوده بودن این پل علت اصلی تخریب پایه‌های آن بوده است.»  
 
به گفته مسوولان علت تخریب پل کن تنگی معبر و آب شستگی دو پایه از شش پایه پل عنوان شده است و گفته می شود آب ناشی از بارندگی به جای عبور از پنج دهنه، تنها از یک دهنه رد شده و دو پایه پل نشست کرده است. همچنین شنیده ها حاکی از این است که پایه های پل کن بر روی جاده قدیم کرج که از معابر پرتردد ورودی به تهران به شمار می رود، فاقد شمع بوده و بر همین اساس با آب شسته شده است.  
 
علاوه بر این، پل جدیدی که متعلق به راه آهن تهران_تبریز است و در این محدوده در حال ساخت بود نیز در بخشی از این پل سقوط کرد.  
 
ترافیک سنگین شبانه روزی در مسیر جایگزین تهرانسر به میدان آزادی  
 
می توانید تصور کنید با انسداد جاده قدیم کرج در محدوده پل کن، ترافیک جاده مخصوص ( شهید لشکری) از تهرانسر تا میدان آزادی ( در حدود ۶ کیلومتر) به شکل فزاینده ای افزایش یافته است و دیگر در هیچ یک از ساعات شبانه روز نمی توان انتظار ترددی روان در این محور را داشت و این در حالی است که میدان آزادی به خودی خود همواره دارای ترافیک سنگینی است و تجمیع همه این ها منجر به یک گره ترافیکی شدید می شود که حتی دمی هم خواب سنگین صبحگاهی مسئولان را مشوش نمی کند.  
 
نزدیک شدن وسعت ترافیک از کرج تا میدان آزادی  

 
با تمامی این تفاصیل باید قبول داشت تحمل چنین مشکلات و ترافیکی در معبر ورودی به تهران برای مردمی که تازه باید با ترافیک داخلی شهر تهران دست و پنجه نرم کنند، بسیار طاقت فرسا و حقیقتا خارج از تحمل است.  
 
گزارش های میدانی بیان کننده این مسئله است که هر روزه وسعت ترافیک جاده مخصوص کرج گسترده تر می شود و اگر اکنون به محدوده تهرانسر رسیده است و به زودی به پیش از تهرانسر و به سمت کرج نیز کشیده می شود.  
 
پل کن تا پایان سال بازگشایی نمی شود  
 
در هر حال با وجود گذشت تقریبا ۴۸ روز از تخریب پل کن، تاکنون این پل بازگشایی نشده است. این در حالی است که در روزهای نخستین تخریب پل، برخی مسئولان از انسداد مسیر جاده قدیم به مدت یک ماه خبر داده بودند و اکنون به تازگی گفته شده است این پروژه تا پایان سال به بهره برداری نمی رسد.  
 
خلاصه آنکه پل کن فرو ریخت و همچنان جاده قدیم کرج بسته است و خودروهایی که از غرب به شرق یعنی از کرج به سمت تهران، از جاده قدیم کرج استفاده می‌کنند باید از تقاطع تهرانسر به سمت گل‌ها ادامه مسیر داده و پس از آن وارد جاده مخصوص شده و به سمت شرق مسیر خود را تا میدان آزادی طی کنند و به سیل خودروهای در ترافیک مانده دیگر پیوسته و با سعه صدر ترافیک سنگین این منطقه را تا عید تحمل کنند؛ باشد که مسئولان به این وعده عمل کنند. /ل
 

برچسب ها: باران ، فرو ریختن ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار