برنامه مهرتابان رنگ و بوی اربعین گرفت

برنامه مهرتابان که از 9دی ماه با موضوع اصلی جایگاه رضایت و مقام رضا در برروی آنتن می رود چهارشنبه 13دی ماه به مقام رضا با نگاهی به کاروان اسرای کربلا و رفتار آنها در مواجهه با مصائب می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ رضا يعني خوشنودي بنده از حق تعالي و اراده او و مقدرات او يعني انسان با زبان و در دل از مقدرات الهي راضي بوده و هيچ گله و شکايتي نداشته باشد  با توجه به این تعریف برنامه "مهرتابان"  چهارشنبه 13 دی ماه به مقام رضایت  با توجه به  عملکرد کاروان اسرای نینوا می پردازد.
محمدسلیمی سردبیر این برنامه گفت: از ارزش‎های اخلاقی برای كمال ایمان و شرافت انسان، راضی بودن به قضای الهی و تسلیم محض بودن در مقابل شداید، بلاها و گرفتاری‎های ناخواسته زندگی است  و در آیات 3 و2 سوره عنکبوت می خوانیم که « أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَكُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ – وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ... (»؛ آیا مردم می‏پندارند همین كه گفتند ما ایمان آورده‏ایم رهایشان كنند و امتحان نخواهند شد! (هرگز چنین نیست) و ما امت‎های پیشین را همه امتحان و آزمایش كردیم.»
وی ادامه داد: با توجه به روایات بیان شده از سوی ائمه اطهار علیهم السلام  و آیات الهی  می دانیم که خداوند به كسي كه به مقام رضا راه يافته، سه خصلت عطا مي‌كند و خود خداوند فرموده : «فَمَن عَمِلَ بِرِضَائِي اَلزِمهُ ثَلاثَ خِصَال: اَعرِفهُ شُكراً لا يُخالِطُهُ الجَهل وَ ذِكراً لا يُخَالِطُهُ النّسيَان وَ مَحَبَّةً لا يُوثِرُ عَلي مَحَبَّتِي مَحَبَّةَ المَخلُوقِين هر كس به خواست و رضاي من عمل كند، سه خصلت به او عطا مي‌كنم به او سپاسگذاري را مي‌آموزم كه با جهل همراه نمي‌گردد به او توجه و ذكري عطا مي‌كنم كه با فراموشي همراه نمي‌گردد و محبتي بدو مي‌دهم كه با داشتن آن هيچ محبتي را بر محبت من ترجيح ندهد. ».  
سردبیر برنامه "مهرتابان" گفت: شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و رضا در واقعه کربلا و حوادث پس از آن در برنامه " مهرتابان" مورد توجه قرار گرفته است و در برنامه روز چهارشنبه نیز با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم در بخش های مختلف کارشناسی, کارگاهی و گزارشی به این مقام با نگاهی به عملکرد کاروانیان کربلا می پردازیم.
وی با اشاره به قرائت زیارت وارث در این روز گفت: شنوندگان رادیو قرآن با همراهی برنامه مهرتابان می توانند ساعت 7:07 صبح زیارت وارث را زمزمه کنند و پس از آن از طریق امواج به کربلای معلی سفر خواهیم کرد تا در ارتباط زنده تلفنی از حال و هوای  سرزمین نینوا در استقبال از میهمانان اربعین حسینی مطلع شویم.
سلیمی  به علاقمندان تلاوت  نیز مژده داد که برای نخستین بار یکی از بهترین تلاوت های عبدالباسط از رادیو قرآن پخش می شود و افزود:برای نخستین بار تلاوت عبدالباسط از سوره های  قمر و الرحمن  در برنامه مهرتابان  تقدیم شنوندگان می شود.
گفتني است؛ "مهرتابان" برنامه ی صبحگاهی با بخش های متنوعی از جمله  مباحث کارشناسی، معرفی کتاب، کارگاه اندیشه، گزارش مردمی، متون پژوهشی و...است که به همت گروه اطلاع رسانی و امورمجازی رادیو قرآن  و به سردبیری "محمدسلیمی"، تهیه کنندگی "سیدنورالدین سجادی"؛گویندگی "محمدهادی صلحجو" و پژوهشگری "مریم کلانتری"  هرروز از ساعت 6:30 تا  9صبح برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتزازرادیو قرآن پخش  می شود./ص
برچسب ها: رادیو ، قرآن ، مهرتابان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار