كميته حقيقت ياب مصري خبر داد

حسني مبارك از كشتار تظاهركنندگان آگاهي داشته است

كميته حقيقت ياب مصر وابسته به دستگاه قضايي اين كشور از آگاهي كامل "حسني مبارك" و "حبيب العادلي" از كشتار تظاهركنندگان در خلال انقلاب 25 ژانويه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشير، اين كميته با انتشار گزارشي جديد افزود حسني مبارك رئيس جمهور و "حبيب العادلي" وزير كشور سابق مصر به طور كامل از كشتار تظاهرات كنندگان در خلال انقلاب 25 ژانويه اطلاع داشتند و به همين دليل اين دو تن و برخي ديگر از مقامات رژيم گذشته بايد محاكمه شده و براي آنها حكم اعدام صادر شود.

در همين حال "محسن بهنسي" يكي از اعضاي كميته حقيقت ياب مصر به رسانه ها گفت: حبيب العادلي در بازجويي هاي خود از استفاده خودروهاي سفارت آمريكا در مصر براي كشتار تظاهرات كنندگان خبر داد و افزود اين خودروها بدون هيچ ممنوعيتي وارد كشور مي شدند.

وي همچنين در ادامه با بيان اينكه "العادلي" دستور كشتار تظاهرات كنندگان را صادر مي كرده است، از وجود نامه اي مكتوب از وي به افسران مصري و چراغ سبز براي كشتار تظاهركنندگان خبر داد.

"بهنسي" همچنين در گفتگويي با تلويزيون الجزيره از وجود اطلاعاتي خبر داد كه براساس آن حسني مبارك ديكتاتور سابق مصر از تمامي وقايع و كشتارهاي تظاهرات كنندگان در انقلاب 25 ژانويه حكايت مي كند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار