حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اگر غرب و مرتجعين منطقه شيطنت نكنند مسائل سوريه حل مي‌شود/ طرح سه ماده‌اي اسد؛ راه‌حل برون‌رفت از بحران فعلي

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه طرح سه ماده‌اي اسد راه حل برون‌رفت از بحران سوريه است، گفت: اگر غربي‌ها دست به شيطنت جديدي نزنند و مرتجعين منطقه اجازه دهند اين پروژه قطعا راه خوبي را ادامه خواهد داد و قطعا شاهد تثبيت و تقويت فضاي دموکراتيک در اين کشور خواهيم بود.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ در ارتباط با طرح سه ماده‌اي "بشار اسد" كه روز گذشته در سخنراني‌اش مطرح شد، گفت: اين طرح، نظري پخته و مثبت براي برون‌رفت از بحران 22 ماهه سوريه است.

وي در ادامه با بيان اينكه سخنان اخير اسد حکایت از تسلط وی به عنوان رئیس‌جمهور بر خاک "سوریه" و اوضاع این کشور دارد، تصريح کرد:‌ بشار اسد از موضع قدرت و تسلط بر بيشتر نقاط سوريه و عقب راندن "تروريستها" در اين كشور مطرح شده است و مي‌تواند به خارج‌شدن سوريه از شرايط فعلي كمك كند.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي اظهار داشت: با حمايت اين طرح سه ماده‌اي از سوي مردم سوريه مي‌توان به اقبال عمومي آن در اين کشور اميدوار بود، چرا که طرح مذكور حاوي نکات مثبت بسياري از جمله "آتش‌بس" و متوقف كردن كمك‌هاي مالي به گروه‌هاي مسلح است.

حقيقت‌پور همچنين به تدوين قانون اساسي جديد همراه با "رفراندوم" در اين کشور اشاره و خاطر نشان کرد: تدوين قانون اساسي جديد بوسيله مردم در پاي صندوق راي پيش‌بيني شده است و اگر غربي‌ها دست به شيطنت جديدي نزنند و مرتجعين منطقه اجازه دهند اين پروژه قطعا راه خوبي را ادامه خواهد داد و قطعا شاهد فضاي دموکراتيک در اين کشور خواهيم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران "بشار اسد" رئيس‌جمهور سوريه روز گذشته در سخنراني در جمع دولتمردان، صاحبنظران و دانشجويان دانشگاه "دمشق"، راه حل سياسي پايان بحران در اين کشور را چندين مرحله دانست که مرحله اول آن پايبندي کشورهاي مسلح کننده تروريست‌ها به پايان کمک تسليحاتي و مالي خود به گروه هاي شبکه نظامي و تکفيري و همچنين پايان تمامي اقدامات تروريستي دانست که براساس آن آوارگان سوري به کشور بازگردند.

اسد همچنين از ايجاد مکانيزمي سخن گفت که براساس آن مرزهاي سوريه امن شود و پس از آن حکمت اين کشور بتواند با تمامي طيف هاي سوري وارد مذاکره شده و پس از آن کنفرانس "گفتگوي ملي" در اين کشور منعقد شود.

وي همچنين مرحله دوم طرح خود را آغاز به کار نشستي فراگير براي گفتگو براساس اتحاد سوريه و رد هرگونه مداخله خارجي در امور داخلي اعلام داشت که پس از آن همه پرسي در اين کشور صورت مي گيرد و حکومتي برپايه حضور تمامي طيف هاي سوري آغاز به کار مي کند.

وي همچنين از برگزاري انتخابات پارلماني جديد پس از "همه پرسي" قانون اساسي اين کشور خبر داد.

مرحله سوم طرح بشار اسد حاکي از آن است که پس از پايان يافتن اقدامات اخير دولتي جديد براساس قانون اساسي مورد تفاهم همه طيف ها تشکيل مي شود و سپس نشست عمومي با موضوعيت آشتي ملي برگزار شده و پس از آن تمايم بازداشت شدگان با عفو مواجه شده و اقدامات براي بازسازي زيرساخت هاي سوريه از سر گرفته مي شود.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: اسد ، منطقه ، رفراندوم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار