پشت پرده توقف شماره گذاری تندر 90 چه بود؟/ ادامه روند افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل عدم عرضه

عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه مشکل تامین ایربگ خودروی تندر 90 به زودی حل می شود گفت: لازم است پلیس راهنمایی و رانندگی برای برهم نخوردن تعادل عرضه با خودروسازان همکاری کند.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:شرکت رنوپارس برای تامین ایربگ سرنشین خودروی تندر 90 در صدد جایگزین کردن یک شرکت تامین کننده دیگر است و این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داشتن 2 ایربگ جزو استانداردهای اجباری دنیا محسوب نمی شود اظهار داشت:لازم است در این مورد پلیس همکاری لازم را با خودروسازان داشته باشد تا در یک مدت زمان کوتاه این مشکل رفع شود.

نجفی منش تصریح کرد:البته در این مدت نیز تولید این محصول متوقف نمی شود چراکه بازار صادراتی برای آن وجود دارد و منعی برای محصول صادراتی با یک ایربگ وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که توقف شماره گذاری تعادل بازار را به هم می زند یا خیر گفت: تندر 90 محصول پرفروش دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور است و عدم عرضه مناسب آن در بازار سبب اقزایش قیمت می شود.

همچنین در همین ارتباط احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه عدم شماره گذاری خودروهایی با یک ایربگ، باید از سال آینده اجرایی شود، اظهار داشت: نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد که چرا به طور سلیقه ای برخورد کرده و از هم اکنون از شماره گذاری تندر 90 با یک ایربگ خودداری می کند.

وی افزود:چنین برخوردهایی باعث کاهش عرضه خودرو و در نتیجه افزایش قیمت ها در بازار می شود.

نعمت بخش در خصوص دلیل کاهش تولید تندر 90 و اینکه گفته می شود تولیدکنندگان این خودرو برای کاهش هزینه تولید خواهان حذف کیسه هوای سرنشین هستند،تصریح کرد : اکثر خودروسازان به زیان دهی رسیده اند وهیچ خودروسازی مایل به ادامه تولید به این شکل نیست ،شرکت رنو پارس نیز بعنوان شریک تولید این خودرو اعلام کرده مایل به تولیده زیان ده نمی باشد بنابراین اقدام به کاهش تولید طبیعی است.

وی ادامه داد:از سوی دیگر شرکت تامین کننده قطعات کیسه هوای شرکت رنو پارس ،شرکت آمریکایی BRW است که از عرضه این قطعات به رنو پارس خودداری می کند./عب

برچسب ها: تندر ، ایربگ ، شماره گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار