گزارش/ قضا در هفته‌اي كه گذشت؛

از ورود دادستان کل کشور به پرونده معوقات بانکي تا لغو مدير عاملي "سعيد مرتضوي"

ترفندهاي مجرمان فيشينگ در كمين كاربران اينترنت، رسيدگي دادستان کل کشور به حساب بدهکاران بانکي، امضاي تفاهم نامه استرداد مجرمين و انتقال محكومان ميان ايران و عراق، لغو حكم مدير عاملي "سعيد مرتضوي" از سازمان تامين اجتماعي توسط ديوان عدالت اداري و ....مهمترين عناوين خبري اين هفته حوزه حقوقي قضائي را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت، سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب مسايل روز قضایی، توسط خبرنگاران این حوزه با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بررسی شد، در اين بسته خبري مروري داريم بر مهمترين رويداهاي قضايي طي هفته‌اي كه گذشت.



يك وكيل دادگستري با بيان اينكه سوء‌استفاده و کلاهبرداری با استفاده از کارت اعتباری دیگران، نمونه‌ای از سرقت هویت است، تصريح كرد: حمله فیشینگ و سرقت هویت شکل خاصی از جرم سایبری است که گاه با جرایم کلاهبرداری، جعل و سرقت مشتبه  می‌شود.







با توجه به افزايش آمار زندانيان و آثار مخرب و زيان بار زندان براي زندانيان سياست "حذف جنبه كيفري از قانون صدور چك بلامحل" مثبت تلقي مي‌شود چرا كه حبس خود عاملي براي به وقوع پيوستن بزه‌هاي ديگري است.




سرانجام دادستان کل کشور، خود به حساب بدهکاران بانکي رسيدگي مي‌کند

پس از اينکه رئيس جمهور در ماه گذشته اعلام کرد که 300 نفر 60 درصد معوقات بانکي کشور را به خود اختصاص داده‌اند باعث تعجب همگان شد و قوه قضائيه را ناگزير کرد براي چندمين بار پس از دو سال نامه‌نگاري بار ديگر با رياست جمهوري وارد مذاکره شود،در اولين گام رئيس قوه قضائيه از رئيس جمهور خواست که اين ليست 300 نفره راه ارائه دهد و بعد از دادستان کل کشور پيرو نامه‌نگاري هاي گذشته خود درباره بدهکاران بانکي، باز هم خواستار ارائه اسامي اين افراد به دستگاه قضا شد و ...



وكيل خانواده هاشمي در خصوص آخرين خبرها از وضعيت پرونده "مهدي هاشمي" گفت: هنوز وقت دادگاه تعيين نشده است و ...


شعبه‌ 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران در ادامه رسیدگی قضایی به پرونده‌ سقوط هواپیمای C- 130 که منجر به کشته شدن 39 نفر از خبرنگاران و عکاسان مطبوعاتی، 57 نفر از کارکنان آجا و 8 نفر از مردم عادی و عابر شد، «اعاده‌ دادرسی» در این پرونده را رد کرد.





نگاهي اجمالي به صفحات حوادث روزنامه‌ها نشان مي‌دهد، فالگيري يک معضل اجتماعي است که افراد و خانواده‌هاي زيادي قرباني پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي آن مي‌شوند. کلاهبرداري رمالان و فالگيران نه تنها هزينه‌هاي هنگفتي را با شيوه‌هايي نظير فالگيري، دعانويسي، جادوگري و کف بيني بر افراد تحميل مي‌کند، بلکه در موارد بسيار، کانون گرم خانواده‌ها را نيز متلاشي مي‌كند،نوشتن نسخه‌هاي خوشبختي، فروش مهره و روغن مار، بخت‌گشايي با نعل اسب ، پيدا کردن دزد با آينه‌بيني و يافتن کار پر درآمد براي مشتريان و حتي درمان برخي بيماري‌هاي صعب‌العلاج از جمله شيوه‌هاي رمالان است که با فريب افراد ساده دل، گاه بازار پررونقي را نيز براي خود ايجاد مي‌کنند و ...



مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي ديوان عدالت اداري در مورد راي جديد ديوان عدالت اداري مبني بر روند فعاليت سعيد مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي، اظهار داشت: براساس مصوبه هيات وزيران به تاريخ 91/5/15 كه موجب شد صندوق تامين اجتماعي به سازمان تغيير نام پيدا كند، سعيد مرتضوي با ابلاغ وزير تعاون و امور اجتماعي به مدير عاملي اين سازمان منصوب شد.


رئيس كميسيون حقوقي قضائي مجلس گفت:در مرحله اول "انفصال موقت فرد دو شغله از خدمات دولتي و جزاي نقدي بين 10 تا 30 ميليون تومان" و در مرحله دوم در صورت تكرار "انفصال دائم از خدمات دولتي" براي فرد اجرائي مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قضا ، گزارش ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار