طي اين گزارش مهمترين وقايع انتخاباتي هفته گذشته احزاب و تشكل‌ها را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، كمتر از 5 ماه به يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است و احزاب و تشكل‌هاي سياسي در حال بازسازي آرايش انتخاباتي خود هستند.

هفته گذشته هفته نسبتا پرجنب‌و‌جوشي براي احزاب بود؛ طي اين گزارش مهمترين وقايع هفته گذشته را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور مي‌كنيم.

برگزاري اولين جلسه ستاد شوراهاي جبهه پيروان در هفته آينده

سه‌شنبه 26 دي‌ماه جبهه پيروان خط امام و رهبري با حضور هيئت رئيسه خود جلسه‌اي را برگزار كرد؛ خبرنگار ما به سراغ سيدكمال سجادي سخنگوي اين جبهه رفت تا درباره جزئيات اين جلسه با وي گفتگويي داشته باشد.

سجادي به خبرنگار ما گفت:‌در اين جلسه، نمايندگان تشكل‌هاي 15 گانه براي ستاد انتخابات شوراها معرفي شدند و اولين جلسه اين ستاد هفته آينده برگزار مي‌شود.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره زمان ديدار با كميته سياسي جامعه روحانيت مبارز گفت: جبهه پيروان درخواست ديدار با كميته سياسي جامعه روحانيت را مطرح كرده اما زمان اين ديدار تاكنون قطعي نشده است.

ضرورت تعريف مکانيزمي براي کاهش کانديداهاي انتخابات

منوچهر متكي نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري مهمان جلسه اين هفته جبهه حاميان ولايت بود.

وی در سخنراني خود گفته است كه  قبل از کم کردن نامزدها بهتر است، مکانیزمی را تعریف کنیم و بر اساس این مکانیزم تصمیم‌گیری شود؛ راهکار این است که کاندیداها نیز در این مقوله مشارکت کنند و در تنظیم آن مکانیزم با هم تفاهم داشته باشند.

لازم به ذكر است كه متكي به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات آتي مطرح است.

 دولت در انتخابات آينده بايد بيطرف باشد

 سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري طي گفتگويي به خبرنگار ما گفته است كه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید با یک نگاه دقیق و کلان به چشم انداز آینده ایران برنامه‌های خود را ترسیم کنند.

وي همچنين معتقد است كه بايد دولت در انتخابات آينده از هيچ نامزدي اعلام حمايت نكند.

اعلام موجودیت جبهه عدالت با 24 تشکل اصولگرا

سه‌شنبه هفته گذشته فتحي‌زاده دبير كل جبهه عدالت طي نشست خبري با اصحاب رسانه اعلام موجوديت اينجبهه  با عضويت 24 تشكل اصولگرا اعلام  كرد.

از مدت‌ها قبل گفته مي‌شد كه اين جبهه به مشايي وابسته است اما دبيركل اين جبهه در اين نشست خبري و در پاسخ به سوال ما گفت: كه جبهه عدالت به هيچ گروه و شخص خاصي وابسته نيست.

فتحي‌زاده همچنين وعده داد كه طي چند روز آينده ليست 24 تشكل زير مجموعه اين جبهه را رسانه‌اي مي‌كند.(متن كامل نشست خبري دبيركل جبهه عدالت)

عسگراولادی از "سرمایه‌های کشور" است

جمعی از اصلاح‌طلبان در واكنش به سخنان جدید عسگراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، ‌طي نامه‌اي به وي را سرمايه كشور دانستند.

قسمتي از متن نامه به شرح زير است:

 چیزی که باعث شد این نامه نگارش شود، اظهار نظر منصفانه تان در روزهای گذشته بود که البته در هیاهوی اهل غوغا کمتر شنیده شد.

این رویکرد خردگرایانه نشان از انصاف، میانه روی و اعتدال دارد، این همان گوهر گمشده جامعه امروز ماست.

امروز با میدان‌داری اهل افراط بی ریشه و بی‌تعهد به منافع ملی، فضا چنان غبارآلود شده که اهل خرد و علاقه‌مندان به انقلاب و تمامیت این کشور، دل نگران هستند.آنچه در فضای غبارآلود آسیب می‌بیند، اعتدال  و خردورزی و انصاف است.ما همگی بر کلیاتی اتفاق داریم که ماهیت اصلی نظام را شکل می‌دهد.(متن كامل نامه تعدادي از اصلاح‌طلبان به عسگراولادي)

موسوی و کروبی در فتنه مجرم نبودند، گرفتار فتنه بودند

حبیب‌الله عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست هفتگی معاونت امور طرفداران و تشکل‌های حزب موتلفه اسلامی گفته است كه بنده موسوی و کروبی را جزء کسانی می‌دانم که تبلیغات زهر‌آگین دشمن سبب شد آنها فتنه زده شوند نه فتنه‌گر.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه برادرم موسوی و کروبی را در فتنه مجرم نمی‌شناسم تصریح کرد: بنده عمر کوتاهی دارم و آفتاب لب بام هستم و هیچگاه از سمت و پست‌هایی که در موتلفه و جبهه‌ پیروان و اصولگرایان داشتم استفاده نکردم از این رو می‌توان اظهارات خود را به صورت شفاف بیان کنم.

اما يك روز يعد از اين اظهارنظر جالب توجه عسگراولادي وي در گفتگو با نشريه حزب موتلفه اسلامي به ارائه توضيحاتي دراين باره پرداخت.

موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند، اما تعیین کردن مجرم کار ما نیست

حبيب‌الله عسگر‌اولادي دبير‌كل جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره اظهاراتي كه در نشست هفتگي معاونت امور طرفداران و تشكل‌هاي حزب موتلفه اسلامي بيان كرده بود در  گفتگو  با نشريه "شما" درباره مطالبي كه به نقل از وي درباره سران فتنه نقل شده است توضيحاتي ارائه كرد:

قسمت‌هايي از متن مصاحبه عسگراولادي به اين شرح است:

دیشب رسانه‌ها از صحبت‌های حضرتعالی مطلبی را نقل کرده‌اند که «‌آقایان موسوی و کروبی در فتنه مجرم نیستند» آیا سخن شما این بود که اینها در ایجاد فتنه مجرم نیستند؟  

من در مصاحبه عرض کردم، راجع به مجرمیت یا تطهیر یا آزادی از حبس حق مقامات امنیتی و قوه قضائیه است، اما بنده عرض می‌کنم اینها را فتنه‌ساز و فتنه‌گر نمی‌دانم. در بحثی که ادامه یافت از هیئت منصفه مثال زدم که کار ما در هیئت منصفه این است که بگوییم شخص متهم در دادگاه مجرم هست یا نیست. بنده در اینجا بحثم این بود که این دوتا را فتنه‌گر نمی‌دانم، اما اشتباه لفظی شده و مجرم گفته شده است. در صورتی که تعیین کردن مجرم کار ما نیست و کار قوه قضائیه است. در بحث هیئت منصفه هم این را گفتم، منتهی اشتباه لفظی شده است. من اینها را اهل فتنه و فتنه‌گر نمی‌شناسم، بلکه مفتون می‌شناسم. واقعیت قضیه همین است.

بعيد است "رضايي" به ائتلاف "حداد" بپيوندد

بعد از انتشار اخباري درباره احتمال پيوستن محسن رضايي به ائتلاف1+2 ابوالقاسم رئوفيان عضو شوراي عالي جبهه ايستادگي به خبرنگار ما گفت: تا زماني که اين خبر از سوي خود "محسن رضايي" اعلام نشده است نمي‌توان در مورد صحت آن اظهار نظر کرد اما بعيد است كه وي به اين ائتلاف بپيوندد.

بعيد است تا سال 93 بخش دوم هدفمندي يارانه‌ها را اجرايي کنيم

محمدرضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسين در دومين همايش "جايگاه و نقش پيمانکاران در سازندگي و اقتصاد کشور" گفته است كه بعيد به نظر مي‌رسد تا سال 93 بتوانيم بخش دوم هدفمندي را اجرايي کنيم.

گفتگوي تفصيلي باهنر با باشگاه خبرنگاران: "احمدي‌نژاد" سهمش را گرفت و رفت‌

 صبح 5 شنبه 21 دي ماه ساعت 10 قرار  گفتگوي مشروح با محمدرضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسين را تعيين کرده بوديم اما طي تماسي دفتر وي اعلام كرد باتوجه به قرار کاري پيش آمده براي نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي خود را زود تر برسانيم.

قبل از قرار اطرافيان تاکيد کرده بودند تا گفتگو را نهايتا 45 دقيقه به پايان برسانيم تا مهندس باهنر به قرار كاري خود برسد اما جذابيت سوالات و گفتگو‌ي پيش رو دبير کل جامعه اسلامي مهندسين را از نگاه کردن به ساعت خود غافل کرد و زمان تعيين شده را بيشتر کرد.

قسمتي از متن گفتگوي تفصيلي ما با باهنر:

باشگاه خبرنگاران: بعد از تشکيل جمعيت آبادگران و شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب شما سمت مدير امور اجرايي را بر عهده داشتيد،‌ پس از اينکه ائتلاف آبادگران موفق شد شوراهاي دوم و مجلس هفتم را فتح کند، درصدد برآمد تا براي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ائتلاف ديگري را تشکيل دهد اما اين ائتلاف نتايج ملموس و منسجمي را در بر نداشت؛ با توجه به اينکه شما از نزديک شاهد امور بوديد بفرماييد که چه اتفاقي افتاد که اين ائتلاف به ائتلافي ناموفق مبدل گشت؟

باهنر: براي پاسخ به اين سوال فکر مي‌کنم که بايد به سال 76 بازگرديم در اين سال اتفاقي به نام دوم خرداد افتاد که حاوي پيام روشني از طرف مردم براي مسئولين، فعالان سياسي کشور و بالاخص جبهه اصولگرايان بود؛‌ ما احساس کرديم که بايد نزديک شدن به بحث‌هاي بعد از انقلاب را در دستور کار قرار بدهيم و با برنامه‌هاي مشخص‌تري کار را دنبال کنيم، انجام فعال و روان‌تر گردش کار ميان نخبگان يکي ديگر از پيام‌هاي داستان خرداد سال 76 بود؛ اتفاق سال 76 را هيچ کس يعني نه اصولگرايان و نه اصلاح‌طلبان پيش بيني نمي‌کردند حتي خود خاتمي هم بارها و بارها به اين مساله اذعان كرد؛ بعد از انتخابات ما براي مذاکره نزد خاتمي رفتيم، من از وي سوال کردم که سياست اقتصادي شما چيست؟ اعضاي دولتتان چه کساني هستند و آنان را چگونه انتخاب مي‌کنيد؟ خاتمي با شوخي و جدي گفت که "من فکر نمي‌کردم رئيس جمهور شوم، کانديداي انتخابات شدم تا مجموعه‌اي از نيروها را جمع کنم و فعاليت سياسي داشته باشيم".( اگر مايل به مطالعه مشروح اين گفتگو هستيد لطفا اينجا كليك كنيد)

هاشمی، ناطق، خاتمی، سيد حسن خمینی کاندیداي رياست جمهوري نمی‌شوند

محمد رضا راه‌چمنی دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي درباره كانديداتور يخاتمي، هاشمي، ناطق و سيد حسن خميني به خبرنگار ما گفت:  در مورد افرادي که کاندیدا نمی‌شوند  تصميم به‌خصوصي نگرفته‌ايم؛ اما اگر خاتمی، هاشمی، ناطق نوری و سید حسن خمینی کاندیداي انتخابات شوند، طبیعی است که اصلاح‌طلبان نسبت به اين افراد به اجماع خواهند رسيد.

 اداره كشور با ديدگاه سياه و سفيد غيرممكن است

علي اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي شوراي مركزي جبهه اعتدال‌گرايان،  اداره سياسي كشور را با ديدگاه سفيد و سياه و حق و باطل را غيرممكن خواند و با اشاره به تجربه تشكيل دولت پس از جنگ تحميلي، گفت: اگر آباداني و عمراني كشور پس از پايان جنگ به سرعت و درست صورت گرفت، اين امر نتيجه استفاده از نيروهاي دلسوز و كارآمد همه سلايق و گروه‌ها بود، چرا كه در اختلاف و انحصار پيشرفتي حاصل نخواهد شد.

مقام معظم رهبري با سفر به سنندج بسياري ار آفت‌ها را برطرف كردند

آیت‌الله مصباح یزدی امروز در دیدار امام جمعه ایرانشهر با اشاره به ضربه سنگین مسلمانان از اختلافات مذهبی در دنیای اسلام، اظهارداشت: اختلافات مذهبی قبل از انقلاب وجود داشته است و ما ضربه اختلافات مذهبی را در کشور چشیده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين گفته است كه مقام معظم رهبری با سفر خود به سنندج خیلی از آفت‌ها را برطرف کردند؛ باید با موقع شناسی، رفتار متین و پرهیز از انجام کارهایی که لازم نیست، با مذاهب دیگر در دام دشمنان نیفتيم.

برگزاري کنگره بزرگ اصلاح طلبان به تعویق افتاد

دبیرخانه ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پس از بررسی شرایط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان به تعویق افتاده است.

قسمتي از متن اين بيانيه به شرح زير است:

کنگره سراسری که قرار بود ازطرف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در روزهای ۲۷ و۲۸ دی ماه جاری برگزارشود به دلیل بروز پاره‌ای موانع و مشکلات به تعویق افتاده است که متعاقبا زمان برگزاری آن به اطلاع عموم خواهد رسید.(متن كامل بيانيه)

ناطق كانديداي دولت وحدت ملي نبود/پيشنهاد كانديداتوري به روحاني

مرتضي سجاديان مدير مسئول سابق روزناهه كارگزاران درباره كانديداتوري ناطق و حسن روحاني به خبرنگار ما گفت: ناطق نوري كانديداي دولت وحدت ملي نبوده و اين مساله ساخته و پرداخته رسانه‌ها است  اما به وي پيشنهاد كانديداتوري شد.

وي ادامه مي‌دهد: در حال حاضر نيز به "حسن روحاني" پيشنهاد شده  تا به عنوان كانديداي دولت وحدت ملي در صحنه حضور يابد كه وي هنوز اين را تاييد نكرده است.

اطلاعيه جبهه اصلاح‌طلبان عليه سايت كلمه

جبهه اصلاح‌طلبان طي اطلاعيه‌اي به برخي اخبار منتشر شده در سايت کلمه واکنش نشان داد.

قسمتي از متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

حمله به جبهه اصلاح طلبان زمانی آغاز شد که اعضای آن با تشریح دو معضل اساسی کشور در حوزه اقتصاد و دیپلماسی ، به عنوان اولین تشکیلات منسجم اصلاح‌طلب کشور از کاندیداتوری "سید محمد خاتمی" حمایت نمودند و ایمان داشته و دارند که وي با توجه به تجربه اقتصادی و تعاملات مثبتی که با جهان در طول مدت دولت 8 ساله خود داشته‌اند، تنها کسی هستند که در شرایط کنونی، ظرفیت لازم را برای بر دوش کشیدن بار این وظیفه سنگین دارا می باشند.

در انتها از مدیریت سایت کلمه تقاضا داریم که در صورت وجود باورهای انسانی و پایبندی و اعتقاد به حقوق مسلم افراد، این مطالب را به عنوان پاسخی به مفاد این خبر کذب در بخش اخبار خود منعکس نماید.

موتلفه با هيچ نامزد انتخابات رياست‌جمهوري رايزني نكرده است

فاطمه رهبر عضو حزب موتلفه اسلامي به خبرنگار ما گفته است كه در حال حاضر اين حزب سياسي به صورت مصداقي در راستاي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر وارد عمل نشده و با هيچ  كدام از نامزدهاي احتمالي رايزني را انجام نداده است.

تعداد اصلاح‌طلبان به حدي محدود است که در يک ميني‌بوس جا مي‌شوند

حجت‌الاسلام جلالي عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي به خبرنگار ما گفت: تعداد اصلاح‌طلبان به حدي محدود است که همه آنان در يک ميني‌بوس يا يک اتاق جا مي‌شوند

تشکیل هیئت مشورتی مطابق اساسنامه جبهه پایداری

مجید متقی‌فر عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي درباره تشكيل هيئت مشورتي اين جبهه به خبرنگار ما گفته است كه  تشکیل هیئت مشورتی در جبهه پایداری مطابق اساسنامه آن انجام شده است و  تعداد زیادی از نخبگان و اساتید دانشگاهی که از مدت‌ها قبل با جبهه پایداری همکاری داشتند، از این پس در قالب هیئت مشورتی نظرات کارشناسی خود را به جبهه ارائه می‌کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار