ايرانپور خبر داد

بررسي طرح ادغام سازمان منابع طبيعي با سازمان محيط زيست

عضو کميسيون کشاورزي مجلس از بررسي طرح ادغام سازمان منابع طبيعي با سازمان محيط زيست در اين كميسيون خبر داد.

علي ايرانپور نماينده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه بسياري از وظايف و اختيارات سازمان‌های منابع طبيعي و محيط زيست مشترک است، گفت: بخشي از فعاليت‌هاي اين دو سازمان به صورت موازي و هم‌راستا است لذا مي‌توان با ادغام آن‌ها از موازي‌کاري و اتلاف هزينه و امکانات كشور جلوگيري کرد.
 
وي در ادامه افزود: مدتها است که بر روي اين طرح تحقيق شده و با توجه به اينکه در حدود 136 کشور جهان يعني سه چهارم آنها سازمان محيط زيست و منابع طبيعي يکپارچه است لذا مي‌توان از تجربيات آنها استفاده و تعدد مديريت را کاهش داد.
 
عضو کميسيون کشاورزي با اشاره به اينکه سازمانهاي ديگري نيز با اشتراک در عملکرد وجود دارد که مي‌توان آنها را ادغام کرد، اظهار داشت: در برخي ادغام‌هايي که صورت گرفته کار کارشناسي انجام نشده که نمونه آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است در حالي که با ادغام سازمانهايي که فعاليت آن‌ها به هم وابسته است مي‌توان در کوچک کردن دولت گام‌هاي موثري برداشت.
 
وي در پايان تاکيد کرد: ادغام سازمانهاي منابع طبيعي و محيط زيست مي‌تواند به افزايش بهره‌وري در اين حوزه‌ها منتج شود.
 
لازم به ذکر است؛ سازمان منابع طبيعي زير نظر وزارت جهاد کشاورزي مسئول صيانت از منابع طبيعي کشور است و سازمان حفاظت از محيط زيست تحت نظارت رياست جمهوري قرار دارد.
 
انتهای پیام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار