فرانسه با مانع تراشي در مسير فعاليت خبرنگاران و روزنامه نگاران مانع از انتشار اخبار واقعي جنگ مالي مي شود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مداخله  نظامي فرانسه در امور داخلي«مالي» با حملات هوايي به اين کشور به بهانه جلوگيري از پيشروي مخالفان آغاز شد و با وجود شدت حملات زميني و هوايي فرانسه به مالي، تصاوير چنداني از اين درگيريها منتشر نشده است.

شبکه هاي فرانسوي همچون «شبکه يک تلويزيون فرانسه (F1)» و «فرانس تلويزيون» نيز چندگروه خبري به «باماکو» اعزام کرده اند اما سانسور شديد رسانه اي، تصاوير درگيري ها، و فعاليت خبري تمامي روزنامه نگاران و خبرنگاران را در اين شهر با محدوديت مواجه کرده است. اين در حالي است که « ژان ايو لودريان» وزير دفاع فرانسه گفته است: شمار نيروهاي زميني فرانسوي در مالي ممکن است از دو هزار و پانصد نفر بيشتر شود. 

طبق طرح هاي اوليه قرار بود دوهزار و پانصد نيروي زميني فرانسه به اين کشور در غرب آفريقا اعزام شوند. لودريان در گفتگويي تلويزيوني تاکيدکرد: «دو هزار و پانصد نيرو چيزي است که در ابتدا اعلام شده بود و ممکن است تعداد نيروها از اين رقم فراتر رود.» وي هم چنين  اعلام کرد ، هدف پاريس در اين کشور آفريقايي «بازپس گيري کامل مالي» است و افزود: ما هيچ جايي براي مقاومت باقي نخواهيم گذاشت.

اين گزارش هم چنين مي افزايد: کميسارياي عالي پناهجويان سازمان ملل از آمادگي خود براي رويارويي با حدود هفتصد هزار نفر از مردم مالي که از خشونت ها فرار مي کنند خبر داد. آمريکا، کانادا، انگليس، بلژيک، آلمان و دانمارک تاکنون حمايت خود را از جنگ فرانسه بر عليه  مالي اعلام کرده اند.جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا «اکواس» نيز وعده داده است با اعزام پنج هزار و هشتصد سرباز به مالي از تهاجم  فرانسه حمايت کند. به اعتقاد شماري از تحليلگران، منابع و ذخاير طبيعي متروکه در مالي از جمله معادن طلا و اورانيوم ، يکي از علت هاي تهاجم  فرانسه به اين کشور غرب آفريقا به شمار مي رود.
برچسب ها: مالی ، فرانسه ، سانسور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار