هفتمین گام برای پاسداری از آثار میراث فرهنگی کشور برداشته شد

برگزاري هفتمين اجلاس شوراي سياست گذاري ثبت آثار کشور گامي موثر در جهت پاسداري از ميراث فرهنگي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود علویان صدر معاون میراث فرهنگی کشور در هفتمین اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور در استان سمنان با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت آثار طبیعی و معنوی افزود: ثبت آثار طبیعی و معنوی در حقیقت اولین گام برای پاسداری از آثار است
 
وی با بیان اینکه ثبت یک یادآوری اولیه است، اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه های ثبت پرونده های معنوی وطبیعی مردمی بودن آن هاست به گونه ای که مردم محورثبت آثار خصوصا در پرونده های معنوی قرار می گیرند.
 
معاون میراث فرهنگی کشور ظرفیت سازی در حوزه فرهنگی را یک اصل دانست و خاطر نشان کرد: ثبت آثار طبیعی و معنوی یکی از مهمترین نمونه های ظرفیت سازی در حوزه فرهنگ است.
 
علویان صدر با اشاره به آغاز سیر رنگ باختن ارزش های فرهنگی و مفاهیم مرتبط با انسان از قرن هجدهم افزود:  میراث معنوی یک فرصت بسیار ارزشمند برای احیاء ارزش های انسانی و مفاهیم فرهنگی است.
 
وي خاطر نشان کرد: با ثبت آثار معنوي مي توان ارزش هاي انساني و مفاهيم فرهنگي را احيا کرد چرا که در آثار معنوي کشور توجه ويژه اي به مفاهيم فرهنگي و ارزش هاي انساني شده است.
 
معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه با بیان اینکه میراث فرهنگی تنها متعلق به گذشته نیست بلکه در زمان حال و حتی آینده نیز ادامه دارد افزود: در این راستا بایستی میراث فرهنگی را به نسل جوان معرفی و این فرهنگ عظیم و ارزشمند را به آنان شناساند.
 
لازم به ذکر است، اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور تا پنجم بهمن ماه جاری در شاهرود ادامه خواهد داشت./س

برچسب ها: ارزش ، ثبت ، اجلاس ، نسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار