شناسایی و معرفی توانمندی های زمین شناختی در اولویت کار

کارشناس ارتباطات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: شناسایی و معرفی توانمندی های زمین شناختی در سطح ملی و بین المللی ، از رویکردهای اصلی سازمان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضا جدیدی در مراسم افتتاحیه همایش میراث زمین‌شناختی ایران اظهار داشت:سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه انجام مطالعات و بررسی زمین شناسی و مخاطرات آن و انتشار داده های اطلاعاتی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد:بکارگیری روش های نوین علوم زمین و مسیولیت های بین المللی ، این سازمان را در میان سازمان های سایر کشورهای دنیا متمایز کرده است.

جدیدی تصریح کرد: شاهکارهای خلقت در بخش طبیعت بی‎جان، میراث زمین‎شناختی را پدید آورده‎ و این امانت ارزشمند را در اختیار ما قرار داده‎اند که بر همين اساس پاسداشت و گرامیداشت گنجینه‎های زمین و  انتقال آن به نسل آینده امری انکارناپذیر است.

این مقام مسئول در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بيان اينکه این سازمان بررسی ، شناسایی و معرفی این میراث ارزشمند را وظیفه و مسوولیت ذاتی خود می‌داند و بیش از یک دهه به این کار اهتمام ورزیده، افزود: با صلاحدید دولت، اکنون این سازمان ، امر خطیر هدایت و نظارت امور میراث زمین‌شناختی کشور شامل معرفی پتانسیلهای زمین‌گردشگری ( ژئوتوریسم ) و معرفی ژئوپارکهای مستعد کشور را به عهده گرفته و با تفکری فرابخشی ، دست همکاری به سوی تمامی سازمان‎ها و نهادهای مرتبط دراز کرده و همگان را به مشارکت در حفظ و حراست از این امانت خدادادی در "نخستین همایش میراث زمین‌شناختی ایران" دعوت می‎کند.

جديدى در ادامه ضمن ابراز اين که این حرکت، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی صنعت زمین گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و علمی در کشور باشد خاطرنشان کرد که اين خروجی‌های این همایش تحولی کم نظیر در کشورمان به ارمغان آورد .

لازم به ذکر است: نخستين همايش ميراث زمين‌شناختى ايران با محورهاى اصول، مفاهیم، تعاریف، مبانی نظری و تاریخچه میراث زمین‌شناختی، میراث زمین‌شناختی و ژئوتوریسم (زمین گردشگری) و میراث زمین‌شناختی و ژئوپارک‌ها با حضور انديشمندانى از دانشگاه‌هاى مختلف کشور ، انجمنهای علمی و تخصصی مرتبط با صنعت گردشگری و علوم زمین ، امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار  شد ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار