اعتراضات به نتایج پارلمانی اردن یک قربانی گرقت

منابع محلی اردن گزارش دادند بر اثر اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور و درگیری‌های ایجاد شده حداقل یک تن قربانی و چندین تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شبکه "اسکای‌نیوز" به نقل از منابع محلی اردن اعلام کرد بر اثر درگیری‌ها و آشوب‌های منطقه "المزار الجنوبی" در جنوب امان پایتخت این کشور تعدادی زخمی شدند که یکی از مجروحان از نیروهای امنیتی بود.

منابع امنیتی اردن نیز اعلام کردند برای متفرق‌کردن معترضان به نتایج انتخابات در استان "الکرک" نیز مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شده‌اند.

در استان معان نیز،‌بر اثر درگیری طرفداران گروه‌های مختلف با یکدیگر، یک تن کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. پلیس این استان اعلام کرد که در این درگیری‌ها سه نفر نیز بر اثر شلیک گلوله زخمی شدند.

لازم به ذکر است که انتخابات پارلمانی اردن روز گذشته (چهارشنبه) و با وجود تحریم گروه‌های اسلامی و در میان استقبال سرد مردم این کشور برگزار شد.

گزارش‌های ارسالی حاکی از وقوع تقلب گسترده در فرآیند رأی‌گیری بوده است. اخوان المسلمین اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در بسیاری از مراکز اخذ رای تقلب صورت گرفت. این تقلب‌ها شامل خرید علنی رأی و عدم وجود جوهر در بسیاری از مراکز و پاک شدن راحت جوهرها است.

در ادامه این بیانیه آمده است: قطع شدن شبکه اینترنت، شکسته شدن قفل برخی صندوق ها، درگیری ها در مراکز اخذ رای و همچنین شلیک گلوله و زخمی شدن برخی از شهروندان در جریان برگزاری انتخابات از جمله مدارکی است که بر صورت گرفتن تقلب در انتخابات پارلمانی اردن تائید می کند.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار