یاسوج/

مصرف نفت سفید دركهگیلویه وبویراحمد بیش از 14 میلیون لیتر كاهش یافت

مدیرعامل شركت توزیع و پخش فرآورده های نفتی كهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان مصرف نفت سفید و نفت وگاز(گازوییل) در سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 میلیون و300 هزار لیتر كاهش یافت.

'اسدالله طاهری' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به رعایت الگوی مصرف به ویژه پس از اجرای هدفمندی یارانه ها ، صرفه جویی قابل توجهی در این زمینه در استان صورت گرفته است.
وی به افزایش 60 درصدی مصرف نفت كوره (مازوت) در10ماه گذشته امسال در استان خبر داد وگفت: سیاست های دولت مبنی بر عرضه نفت كوره (مازوت) با قیمت یك سوم مصوب برای ذخیره سازی در مواقع قطعی گاز، دلیل اصلی این افزایش مصرف بوده است.
وی بیان كرد: در تابستان امسال ذخیره سازی مناسبی در نفت كوره (مازوت) در كارخانه سیمان یاسوج انجام شد.
طاهری اظهار كرد: میزان مصرف بنزین در 10 ماه گذشته امسال بیش از 137 میلیون و 200 هزار لیتر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه درصد رشد داشته است.
وی ابراز داشت: میزان مصرف نفت سفید در این مدت نیز 34 میلیون و 238 هزار لیتر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود شش درصد كاهش داشته است.
مدیرعامل شركت توزیع و پخش فرآورده های نفتی كهگیلویه وبویراحمد گفت: ارزش ریالی صرفه جویی نفت سفید و نفت و گاز در استان افزون بر 360 میلیارد بوده است.
طاهری فراورده های نفتی را یكی از راهبردی ترین محصولات و ابزارهای مهم اقتصادی كشور دانست و بر لزوم صرفه جویی مناسب این محصولات در استان تاكید كرد.
وی به موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره كرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم راسخ و همگانی است./س
برچسب ها: مصرف ، نفت ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.