ارومیه/

مفاسد اداری با تحقق شهروند الکترونیک کاهش می‌یابد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مفاسد اداری با تحقق شهروند الکترونیک کاهش می‌یابد زیرا به درخواست‌های مردم با سرعت بیشتری رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ،وحید جلال‌زاده در آیین افتتاحیه شبکه هوشمند مدیریت شهری شهروند محور که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: جلساتی در ارتباط با مفاسد اداری در استان تشکیل می‌شود که در طول این نشست‌ها، مواردی از تخلف مطرح می‌شود لذا امیدوار هستیم با تحقق یافتن این طرح میزان مفاسد اداری به حداقل برسد.

وی افزود: گاهی مردم از رفتار و نوع برخورد کارکنان اداره‌ها اظهار نارضایتی می‌کنند ولی با اجرای این سیستم مشکلات ناشی از برخورد چهره به چهره تا حد قابل توجهی حل می‌شود چرا که ارباب رجوع و پرسنل از طریق نرم‌افزاری و سیستم‌های الکترونیکی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

جلال‌زاده با بیان اینکه چندین هدف از اجرای طرح دولت الکترونیک دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح کارآمدی دستگاه‌ها افزایش می‌یابد، رضایت اقشار مختلف جامعه از سیستم‌های اداری جلب می‌شود و عدالت در ارائه خدمات تا حد بالایی تحقق پیدا می‌کند.

وی اجرای این طرح را گریزناپذیر دانست و افزود: نباید چنین تصوری ایجاد شود که اجرای این طرح یک کار تشریفاتی و لوکس است بلکه یک الزام جدی قلمداد می‌شود که در همه حوزه‌ها اعم از سلامت و درمان، بانکداری، آموزش و ... باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه معیار قطب‌بندی کشورها در عصر جاری تغییر کرده است بیان داشت: در طول دهه‌های گذشته با توجه به مقتضیات زمان مواردی مانند قدرت جنگ‌افزاری، توان اقتصادی و تکنولوژی، کشورها را به قطب‌های مختلف تقسیم می‌کرد ولی امروزه جایگاه‌ کشورها بر اساس سرعت و میزان دسترسی به اطلاعات سنجیده می‌شود.

× به ارومیه رسیدگی کافی نشده است

استاندار آذربایجان غربی، ارومیه را یک شهر با مردمان متمدن و برخوردار از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و فکری دانست و افزود: اگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم در مجلس با یکدیگر همکاری کنند ارومیه و مردم آن قابلیت‌های زیادی دارند که می‌تواند شکوفا شود.

جلال‌زاده با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته به ارومیه رسیدگی کافی نشده است، ادامه داد: در تخصیص بودجه و اعتبارات این شهرستان دیده نشده و سهم آن نیز پرداخت نشده است به طوری که در هیچ یک از طرح‌های آبرسانی، راه روستایی، طرح هادی و ... این شهرستان رتبه نخست را ندارد و اغلب در جایگاه پنجم یا ششم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این شهرستان بیش از 670 هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: ارومیه به عنوان مرکز استان نقطه ثقل آذربایجان غربی است بنابراین برای توسعه، عمران و آبادانی آن باید بیشتر از گذشته توجه شده و منابع مالی مورد نیاز تخصیص پیدا کند که تلاش شد در سال 1390 سهم ارومیه از حیث اعتبار دیده شود.

جلال‌زاده به افزایش تخصیص اعتبارات ارومیه در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال مبلغی به میزان 123 میلیارد تومان به ارومیه اختصاص یافته است که نسبت به سال قبل رشد دارد به طوری که این مبلغ در همه امور اعم از روستایی، شهری، صنعت، دانشگاه و ... هزینه می‌شود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان بانک‌ها، همکاری آنها با شهرداری ارومیه را خواستار شد و افزود: مدیران بانک‌ها باید برای جذب سرمایه‌گذار اهتمام کنند تا از این طریق شهرداری را در تامین منابع مالی مورد نیاز یاری برسانند به این ترتیب روند عمران و آبادانی شتاب بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم زیبایی ارومیه زیر سایه برج‌ها پنهان شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شهرستان دورنمای زیبا و کوهستانی آن بود که متاسفانه به دلیل ساخت‌ و سازهایی که انجام گرفته است این مزیت در حال از دست رفتن است.

وی به باغ‌شهر نامیده شدن ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: در وسط این شهرستان چندین باغ و توتستان وجود دارد همچنین رود شهر چایی جاری است؛ همه این‌ها ثروت‌هایی خدادادی است که به مردم این خطه ارزانی شده است بنابراین لازم است مسئولان قدم‌هایی سنجیده بردارند تا زیبایی ارومیه لطمه نبیند.

استاندار آذربایجان غربی برای حمایت از فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری اظهار آمادگی کرد و بیان داشت: در مناطق کم‌برخوردار شهرستان اجرای طرح‌هایی آغاز شده است مبنی بر اینکه زمین‌های بلااستفاده به فضای سبز تبدیل می‌شود که این طرح در جای خود قابل توجه و شایسته تقدیر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.