اصفهان؛

برگزاري سمينار شبكه هوشمند 2 در د انشگاه كاشان

سمينار شبكه هوشمند 2 با حضور رئيس دانشكده برق و كامپيوتر دانشگاه ايلينويز آمريكا در دانشگاه كاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، دكتر شاهيده پوررئيس دانشكده برق وكامپيوتردانشگاه ايلينويزآمريكا در اين سمينار و كارگاه علمي گفت: شبكه هاي هوشمند توزيع انرژي الكتريكي يكي از جديدترين تكنولوژي هاي روز دنيا و حاصل سعي و تلاش متخصصين برای مدرنيزه نمودن شبكه هاي توزيع و ورود به قرن ديجيتال است.

وي مهمترين ويژگي شبكه هوشمند را تأمين برق مطمئن و پاسخگوئي به نيازهاي رو به رشد مشتريان با كمترين خسارت به محيط زيست بيان كرد و اظهار داشت:شبكه هاي هوشمند برق (smart grid) يك فرصت بي نظير را به صنعت برق براي ورود به سطح جديدي از قابليت اطمينان ، دسترسي و بازدهي مي دهد كه به سلامت محيط و اقتصاد ما كمك خواهد كرد.

وي بيشترين مصرف برق را كشورهاي آمريكاي جنوبي، چين، هند، برزيل ذكر كرد و افزود: اين كشورها اقتصادشان رو به پيشرفت است.

وي مصرف برق ايران را نيز زياد دانست و اظهار داشت: بايد با روش هاي جديد و مديريت برنامه ها سعي كرد تا ميزان مصرف برق در كشور را پائين آورد و كنترل كرد.

دكتر شاهيده پور هوشمند كردن شبكه ها را يكي از روش هاي كنترل مصرف انرژي بيان كرد و افزود: درجنوب ايران با توجه به اينكه به لحاظ انرژي آفتابي شرايط بسيار مساعدي دارد بايد از اين پتانسيل به نحو احسن براي مصرف انرژي استفاده شود.

مدير و پايه گذار مركز تحقيقات و تكنولوژي و كاربرد شبكه هوشمند با اشاره به رو به رشد بودن جمعيت ايران اظهار اميدواري كرد تا با اجراي شبكه هاي هوشمند بتوان استفاده بهينه در مصرف برق داشته باشيم تا اين انرژي براي نسل هاي بعد نيز مورد استفاده قرار گيرد.

در اين سمينار علمي كه به همت پژوهشكده انرژي دانشگاه كاشان برگزار شد از دست اندركاران و مديران اجرايي شبكه هوشمند در دانشگاه كاشان تجليل شد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.