اصفهان؛

تصفیه خانه فاضلاب کاشان 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان با 65 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حمدرضا اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان تاکنون 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی و اعتبارات داخلی هزینه شده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب کاشان به دلیل برخورداری از خازن های هضم لجن و امکان تولید برق پس از تبدیل لجن به گاز متان یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های موجود در کشور است.

اسدی تاکید کرد: این تصفیه خانه امکان تولید 1500 کیلو وات ساعت برق در روز را دارد و حدود 40 درصد از برق مورد نیاز خود را تولید می کند.
مدیرعامل شرکت آبفای کاشان از نصب 15 هزار سیفون انشعاب فاضلاب در سطح شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر 42 لیتر در ثانیه ورودی فاضلاب به تصفیه خانه است که این ظرفیت قابلیت افزایش تا 70 لیتر در ثانیه را دارد که در چند ماه آینده شاهد این افزایش خواهیم بود.

اسدی گفت: 650 کیلومتر از وسعت کاشان قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب را دارد که تاکنون 300 کیلومتر آن به انجام رسیده است.

اسدی، از رویکرد های وزارت نیرو را مدیریت مصرف آب عنوان کرد و افزود: نهادینه کردن مدیریت مصرف از مدارس ابتدایی و مهدهای کودک، نصب 2100 دستگاه شیر کاهنده مصرف در مدارس و مجالس، توزیع بیش از 10 هزار سردوش، نصب 60 دستگاه سایبان کولر و تشکیل پلیس آب برای گشت زنی در سطح شهر از جمله اقدام های آبفای کاشان است.

وی افزود: تخریب انشعاب های غیرمجاز بدون نیاز به حفاری، کاهش فشار شبکه آبرسانی که سهم بسزایی در توزیع دارد و کاهش هدر رفت آب از طریق نشت یابی ها از دیگر اقدام های آبفای کاشان در زمینه مدیریت مصرف آب است.

وی تاکید کرد: بواسطه خشکسالی های متوالی و بیلان منفی آب هرساله شاهد افت تدریجی کمیت آب هستیم و تعداد چاه های اضافه جایگزین میزان کمبود آب می شود.
وی به افزایش ظرفیت مخازن از 81 هزار مترمکعب به 85 هزار مترمکعب اشاره کرد و افزود: در سال جاری 450 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ظرفیت آب زاینده رود در کاشان جهت ایجاد سازه آبگیر و احداث پمپاژ منظور شده که 200 میلیارد ریال از این اعتبار تاکنون جذب و هزینه شده است.

اسدی ظرفیت فعلی ورود آب زاینده رود به شهر را 400 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تا اواسط سال آینده این طرح تکمیل و ظرفیت آب به یکهزار و 100 لیتر در ثانیه برسد.

وی افزود: در حال حاضر 65 حلقه چاه با ظرفیت 900 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز مشترکین را تامین می کند



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: تصفیه ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.