دانشگاه کاشان، درصدد راه اندازی چندین کرسی بین المللی علمی با موضوع های خاص تحت حمایت خیران است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این کرسی علمی را ارتباط با اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور در راستای توسعه علمی بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان به عنوان نخستین دانشگاه در ایران، درصدد راه اندازی چندین کرسی بین المللی علمی با موضوع های خاص تحت حمایت خیرین را که به صورت وقف خاص است در دستور کار دارد.

عباس زراعت به راه اندازی نخستین کرسی علمی در هفته گذشته با حمایت مالی مهندس سعیدی و اعطای کرسی به دکتر منصوری مدیر طرح رصدخانه ملی اشاره کرد و افزود: دومین کرسی نیز که حمایت مالی آنرا خیر ارجمند خانم نوربخشیان بر عهده گرفتند به پروفسور شاهیده پور استاد دانشگاه ایلینویز واگذار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در دومین کرسی و تفاهم نامه ای که با دانشگاه ایلینویز آمریکا منعقد شده در نظر است که شهر کاشان به عنوان شهر هوشمند و ششمین شهر هوشمند معرفی شود.

رییس دانشگاه کاشان اظهار داشت: شهر هوشمند بسیاری از مسایل مورد نیاز مردم همچون آب، برق، گاز، ترافیک، سلامت، مدیریت و خدمات دولتی را به شکل هوشمند تبدیل می نماید.

دکتر زراعت به ایجاد مرکز تحقیقات و توسعه فناوری شبکه هوشمند با همکاری پژوهشگاه نیرو دراین دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این مرکز کارهای توسعه شبکه هوشمند و شهر هوشمند با همکاری ایرانیان داخل و خارج از کشور و تحت مدیریت پروفسور شاهیده پور انجام می شود.  

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.