حزئیات غرق شدن جکت فاز 13 پارس جنوبی

بررسي دقيق و قضاوت صحيح تنها عامل تعميق دانش فني و تجربه كاري در عمليات پيچيده و تخصصي حمل و نصب سكوهاي دريايي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در همین راستا  شرکت صنعتی صدرا اطلاعیه را  در خصوص حادثه جکت فاز 13 پارس جنوبی منتشر کرد.

حادثه غرق شدن جاكت فاز 13 كه متأسفانه در روزهاي اخير اتفاق افتاد موجب تأسف همه دلسوزان نظام و بويژه جهادگران عرصه خودكفايي و استقلال كشور شد. بديهي است در اينگونه حوادث بررسي دقيق و قضاوت صحيح تنها عامل تعميق دانش فني و تجربه كاري در عمليات پيچيده و تخصصي حمل و نصب سكوهاي دريايي است.

 متأسفانه تحليل هاي كاملاً نادرست و نشر اطلاعات غلط و غير كارشناسي در مورد اين حادثه موجب انحراف افكار و قضاوت‌هاي نادرست شده است. لذا موارد ذیل جهت تنوير افكار عمومي اعلام می شود:
 
بنابراین گزارش تمامی عمليات حمل و رهاسازي جاكت در دريا با كمال دقت و رعايت كليه مسائل فني و ايمني برابررویه های مصوب و با موفقيت انجام شده است . در اين مراحل كوچكترين مشكل فني ناشي از كيفيت ساخت و يا عملكرد تجهيزات بويژه جرثقيل عظيم HL5000 كه به تازگي در خارج از كشور تعمير و تحويل شده ، وجود نداشته و عمليات بخوبي انجام و جاكت در محل خود مستقر می شود.

براین اساس قبل از عمليات شمع كوبي و در حالي كه سكو در محل خود قرار گرفته و تجهيزات نصب از آن فاصله گرفته اند حركت لايه هاي بستر دريا باعث لغزش سكو و غلتيدن آن به يك سمت مي گردد و سکو به آرامی از پهلو در کف دریا قرار می گیرد .

همچنین در حال حاضر برنامه ریزی لازم براي بازيابي سكو كه خود عمليات پيچيده و سنگيني است صورت گرفته و با مساعد شدن هوا و وضعيت دريا به ياري خداوند انجام خواهد شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار