ولایتی :

روابط اقتصادی ايران و پاکستان باید بیش از پیش گسترش یابد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:پیوندهای بسیاری بین دولت ایران و پاکستان وجود دارد که ظرفیتهای بزرگی را برای همکاری دو کشور در عرصه های مختلف دو جانبه، منطقه ای و بین المللی بوجود آورده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و دبیرکل‌مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه سفر خود به پاکستان بعد از ظهر دیروز با مسئولین اجرائی اجلاس منطقه‌ای بیداری اسلامی که خرداد سال جاری در شهر پیشاور پاکستان برگزار شده‌بود ديدار کرد.
 
 در این جلسه کمیته برگزاری گزارش اجلاس مزبور را به اطلاع دبیرکل مجمع‌جهانی بیداری اسلامی رساند.
 
مسئولین اجرائی کنفرانس منطقه ای بیداری‌اسلامی  پیشاور ضمن تأکید بر استمرار فعالیتهای بیداری اسلامی اظهار داشتند: که این نوع اقدامات فراگیر منجر به کم کردن فاصله میان شیعه و سنی می‌شود.
 
در ادامه اين ديدار مسئولین این کنفرانس آمادگی خود را جهت همکاری بیشتر با دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی اعلام کردند.

همچنین جمعی از مسئولین ایالت  گلگیت و بلتستان با علی اکبر ولایتی دیدار نموده و ضمن تشکر و قدردانی از کمکهای جمهوری اسلامی ایران به سیل‌زدگان آن ایالت، خواستار همکاری هر چه بیشتر ایران جهت حل مشکلات مردم آسیب دیده این ایالت شدند.

در ادامه رهبر جمعیت تحریک فقه جعفری حجت‌السلام سید‌ ساجد نقوی دردیدار با  ولایتی از کمکهای جمهوری اسلامی ایران به منظور وحدت بین شیعه و سنی قدردانی کرد و گفت: براي ايجاد وحدت  میان مسلمین پاکستان شورای همبستگی مجدداً احیا شده است و جمعیت تحریک قصد دارد در انتخابات قریب‌الوقوع مجلس پاکستان مجدانه فعالیت کند.

همچنين شب گذشته ولایتی و هیئت همراه ضمن حضور در میهمانی شامی که آقای رحمان ملک وزیر کشور پاکستان به افتخار وي برگزار کرده بود در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی شرکت نموده و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این کنفرانس خبری ولایتی اظهار داشت : پیوندهای بسیاری بین دولت ایران و پاکستان وجود دارد که ظرفیتهای بزرگی را برای همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و بین المللی بوجود آورده است.
 
وی با اظهار خوشبختی از تصویب پروژه خط لوله گاز در جلسه هیئت دولت پاکستان خاطر نشان کرد: که روابط اقتصادی دو کشور باید بیش از پیش گسترش یابد.

ولایتی همچنین خواستار وحدت جوامع سنی و شیعه و تقابل با هرگونه تفرقه‌‌افکنی در این کشور شد و همدلی فی مابین اقوام و مذاهب در پاکستان را عامل مهم برقرای امنیت و ثبات در این کشور و کل منطقه دانست.

رحمان ملک وزیر کشور پاکستان نیز در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: از حمایتها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت وحدت امت اسلامی تشکر می‌کنیم.
 
 وی با تجلیل از نقش وحدت بخش علمای شیعه در پاکستان اضافه کرد: بدون ترديد وحدت شیعه و سنی از اهمیت کلیدی برخوردار است و دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت برادران و خواهران شیعه و سنی بعمل می‌آورد.
 
 وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: پیوندهای دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان ناگسستنی است و ما همه ظرفیتهای موجود را برای گسترش روابط دو کشور بکار خواهیم‌گرفت. 
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ولایتی ، ایران ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار