کرمان/

حضور پررنگ عشایر کرمان در جشنواره ملی صدای عشایر ایران

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان از حضور پررنگ عشایر کرمان در جشنواره ملی صدای عشایر ایران زمین که هم اکنون در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاریست، خبر داد.

حسین شمس الدینی در مصاحبه با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ِکرمان با اشاره به اینکه 120 صنعتگر و هنرمند عشایر استان کرمان در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار داشت : عشایر این استان 40 غرفه در رشته های مختلف هنری از جمله قلم زنی مس ،پته دوزی ، فرش وگلیم ، فیروزه تراشی ،سنگهای زینتی و... را برای بازدید کنندگان به نمایشگاه گذاشته است .

وی اظهار داشت: در این جشنواره عشایر استان کرمان با دایر کردن 4سیاه چادر آداب ورسوم زندگی عشایری استان را در معرض دید عموم قرارداده اند .

شمس الدینی با بیان اینکه در این جشنواره برنامه های زنده موسیقی محلی با حضور 4گروه از عشایر اجرا می شود خاطر نشان کرد : علاوه بر این فروش انواع محصولات لبنی ،دامی ،صنایع دستی وطبخ روزانه غذاهای سنتی از برنامه های این جشنواره است.

وی به نمایش گذاشتن تصاویر سرداران عشایر استان ، ارائه مجموعه انواع گیاهان دارویی ، پژوهشهای انجام شده در حوزه عشایری و معرفی جاذبه های گردشگری استان را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان یاد آور شد : در برگزاری این نمایشگاه اداره کل امور عشایری استان ، هلال احمر وبنیاد شهید استان کرمان نیز همکاری دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.