گودرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشجويان نسبت به سرنوشت نظام اسلامي بی‌تفاوت نخواهند بود

"معاون سیاسی بسیج دانشجویی" گفت: دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر جلمعه با رصد وقایع هيچگاه نسبت به سرنوشت جامعه، نظام و انقلاب خود بی‌تفاوت نخواهند بود.

"داوود گودرزی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با گرایشات فکری جنبش دانشجویی قبل از "انقلاب اسلامی" اظهار داشت: گرایشات "لیبرالی"، "کمونیستی"در میان دانشجویان آن زمان مشهود بود که بعد از مدتی با ورود شخصیت‌های مذهبی شاخص از جمله شهیدان "مطهری"، "مفتح"، "آیت‌الله خامنه‌ای" و ... در جمع دانشجویان، گفتمان اسلامی غالب و از اصالت بیشتری در جامعه برخوردار شد.

وی افزود:  تحولات در فعالیت دانشجویان با گفتمان اسلامی و "ضد استکباری" با حوادث 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران شروع و با شدت بیشتری در طول زمان ادامه یافت.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی تصریح کرد: در دهه 50 دانشجویان اعتراضات خود را به صورت پخش اعلامیه، حضور در اماکن مذهبی نشان داده و در این زمان، شاهد دستگیری تعداد زیادی از دانشجویان به خاطر فعالیت‌هایشان بودیم.

گودرزی با اشاره به نقش اصی جریان دانشجویی گفت: دانشجویان با آگاهی کامل از وقایع روز، در انتقال پیام از رهبر انقلاب و روحانیون به مردم تلاش می‌کردند؛ چرا که مطالبه‌گري و روشنگری جزو روحيه دانشجو است و قشر دانشگاهي به عنوان قشر روشنفکر جامعه هيچگاه نمي‌تواند نسبت به سرنوشت جامعه، نظام و انقلاب بی‌تفاوت باشد.

وی یاد آور شد: بعد از وقوع انقلاب و آغاز "جنگ تحمیلی" دانشجویان با نقش‌آفرینی در 8 سال جنگ، پایبندی به انقلاب و اسلام را نشان دادند و از جان خود برای حفظ ارزش‌های اصیل انقلاب مایه گذاشتند که بعد از این وقایع شاهد افزایش تشکل‌های دانشجویی در فضای دانشگاهی بودیم.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی پیام 22 بهمن جنبش دانشجویی را اینگونه عنوان و خاطر نشان کرد: بار دیگر به استکبار نشان خواهیم داد که قشر دانشجو با آگاهی و روشنگری، عمکرد دشمن را رصد و در آگاهی‌رسانی به افکار عمومی با دقت عمل ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گودرزی ، دانشگاه ، بهمن ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار