معاون میراث فرهنگی کشور:

مهمترین رسالت حفاظت از آثار باستاني، انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده است

مهمترین رسالت حفاظت از آثار باستانی، انتقال میراث فرهنگی و معنوی کشور به نسل آینده است که باید مرمت‌گران با همکاری متخصصان سایر علوم در امر حفاظت این آثار اداي وظیفه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی  باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل "مسعود علویان صدر" معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم افتتامیه دهمین همایش حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و فرهنگی که صبح امروز در موزه ملی ایران برگزار شد گفت: حفاظت از آثار باستانی پیش از آنکه امر فنی تلقی شود امر عقلی و فرهنگی به منظور حفاظت از اصالت فرهنگ و پشتیبانی از تفکر بالا و ارزش‌های یک جامعه بوده که باعث می‌شود آن جامعه در جهان معرف همگان باشد.
وی افزود: مهمترین رسالت حفاظت از آثار باستانی انتقال میراث فرهنگی و معنوی کشور به نسل آینده است و باید جامعه مرمت‌گران با همکاری کارشناسان و متخصصان سایر علوم در امر حفاظت از میراث فرهنگی انجام وظیفه کنند.
"علویان صدر" تصریح کرد" مهمترین آسیب مرمت آثار باستانی جدا کردن شاخه حفاظت از بناهای تاریخی و حفاظت از آثار تاریخی آن بوده که باید این شکاف از بین برود و از سایر علوم جهت ایجاد دیدگاههای جدید و فراهم کردن عرصه‌های جدید مانند علم ژنتیک باستان‌شناسی و بیوتکنولوژی استفاده کرد.
معاون میراث فرهنگی کشور بیان کرد: هدف اصلی سازمان میراث فرهنگی در شاخه مرمت و حفاظت از آثار باستانی رسیدن به جایگاه مطلوب در منطقه در عرصه حفاظت و مرمت است.
وی اظهار داشت: پژوهشهای انجام شده در عرصه مرمت آثار باید تحلیلی شوند تا بتوانند پایه دانش آیندگان را فراهم کند.
معاون میراث فرهنگی افزود: این همایش پس از دو سال با هدف بیان تجربیات و انتقال‌یافته‌ها می‌تواند به بالندگی خود در زمینه مرمت آثار باستانی برسد اما متاسفانه همچنان عرصه حفاظت و مرمت آثار باستانی جای خالی تربیت تکنسین همچنان حس می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.